Skaityti daugiau
Renginių rinka kaista: liepą Lietuvoje – „Guns N’ Roses“, Jessica Shy, „Midsummer Vilnius“ ir 1006 km lenktynės
Lietuviška vasara – neprognozuojama, tuo metu renginių rinka liepą bus karšta, kaip niekada. Kauną sudrebins legendiniai rokeriai „Guns N’ Roses“, Palangoje 26-ąjį kartą vyks 1006 km lenktynės, o sostinę šokdins trys iš eilės Jessicos Shy koncertai ir net 11 įspūdingų festivalio „Midsummer Vilnius“ renginių.Vilnius City Opera „Pakartojimo nebus: Makbetas“ – pasaulį stebinantis Lietuvos fenomenas
Praėjusiais metais startavę su kultine Asmik Grigorian Salomėja, Vilnius City Opera kartu su maestro Gintaro Rinkevičiaus vadovaujamu Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru antrajam „Pakartojimo nebus“ ciklo vakarui kviečia nerti į amžinųjų klasikų Williamo Shakespeare‘o ir Giuseppe Verdi kūrybą su opera „Makbetas“. Spalio 28 d. vakarą LVSO koncertų salėje, kartu su kitais solistais į sceną lips kadaise čia kaip nedrąsūs „Bohemos“ studentai prisistatę Asmik Grigorian ir Edgaras Montvidas, dabar atliksiantys sudėtingus, aukščiausio vaidybos bei vokalo meistriškumo reikalaujančius vaidmenis.Spektaklis „Lagaminas“ pagal Sergey Davlatov apsakymus – pirmą kartą Vilniuje
2025 m. spalio 20 d. Vilniuje, koncertų salėje „Compensa“, įvyks išskirtinis teatro įvykis – premjerinis spektaklis „Lagaminas“, sukurtas pagal garsaus rašytojo Sergey Davlatov apsakymų motyvus. Vienintelį vakarą Lietuvos žiūrovai galės išvysti jautrų ir ironišką pasakojimą apie išsiskyrimą, atmintį, praeitį ir mus formuojančius išgyvenimus.Kasdienybės komedija „Puolę dievai”
Rolando Atkočiūno režisuota premjera „Puolę dievai“ – istorija apie keturis menininkus, susitikusius pensione praleisti savo senatvės.Šiemet „Sirenose“ – Avinjono festivalio meno vadovo Tiago Rodrigueso spektakliai
Naują trimetę programą tarptautinis teatro festivalis „Sirenos“ pradeda šūkiu „Teatras yra ginklas“ ir pristato aktualiausias, bet ne visada patogias visuomenės dilemas nagrinėjančius spektaklius. Šįmet festivalio dėmesio taikiklyje – humanisto, Avinjono teatro festivalio meno vadovo Tiago Rodrigueso kūryba, queer temos ir jas atskleidžiantys lietuvių scenos darbai bei Baltijos ir Šiaurės šalių kūrėjų forumai ir susitikimai.Bilietai.lt valdanti įmonių grupė PLG įsigijo Čekijos ir Slovakijos rinkos lyderę Ticketportal
Lietuvoje Bilietai.lt prekinį ženklą valdanti AS Piletilevi PLG žengė reikšmingą istorinį žingsnį – įsigijo Ticketportal, didžiausią bilietų platinimo platformą Čekijoje ir Slovakijoje. Po šio sandorio Piletilevi PLG metinė bilietų apyvarta padvigubės ir pasieks beveik 600 mln. eurų. Sandoris buvo užbaigtas birželio 12 d. Prahoje.„Bilietai.lt“ pristato naują logotipą ir šūkį – žengia į vizualiai šiuolaikišką erą
Lietuvos bilietų platinimo lyderis „Bilietai.lt“ pristato atnaujintą vizualinį identitetą – naują logotipą ir šūkį „Akimirkos vertos prisiminimų“. Šie pokyčiai žymi reikšmingą žingsnį įmonės istorijoje ir atspindi tiek vietinį atpažįstamumą, tiek tarptautinį kontekstą. Greitu metu atsinaujins ir pati svetainė – www.bilietai.lt, kuri perims naująją vizualinę kalbą.Atviras interviu su Emilija Finagėjevaite – apie santykius, darbą su sužadėtiniu ir sėkmingo projekto tęsinį
„Palinkėčiau sau nurimti ir suprasti, kas gyvenime svarbiausia“, – sako dešimčiai skirtingų veiklų laiko randanti operos solistė Emilija Finagėjevaitė. Atvirame interviu moteris papasakojo apie santykius, intensyvų gyvenimo ritmą bei darbą prie naujo miuziklo Lietuvoje kartu su sužadėtiniu Jonu Sakalausku.Karščiausia vasara Lietuvoje: pasaulinio lygio žvaigždės ir ryškiausi lietuvių atlikėjai kviečia į nepamirštamą muzikinį sezoną
2025 m. vasara Lietuvoje žada būti karščiausia – šalyje vyks gausybė didelio masto koncertų ir festivalių, kurie pritrauks tūkstančius žiūrovų iš visos Lietuvos ir užsienio. Didžiausiose koncertų erdvėse – nuo stadionų, arenų ar parkų – pasirodys pasaulinio lygio žvaigždės ir ryškiausi Lietuvos atlikėjai.Vasaros muzika po atviru dangumi: 9 nepamirštami vasaros koncertai Kalnų parke
2025 metų vasara Vilniaus Kalnų parke žada tapti ypatinga – viena gražiausių sostinės erdvių sugrįžta kaip didžiausių gyvos muzikos renginių centras. Čia vyks net 9 koncertai, kuriuose pasirodys garsiausi Lietuvos ir užsienio atlikėjai.LVSO VAIKAMS | ''LAUKINĖ SIMFONIJA''
Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras pristato nuostabią premjerą vaikams ir visai šeimai – kultinio amerikiečių rašytojo, bestselerių „Angelai ir Demonai“, „Da Vinči kodas“ ir „Inferno“ autoriaus Dano Browno (g. 1964) kūrinį vaikams „Laukinė simfonija“ (angl. „Wild Symphony“).Žemaitė pastebėta sostinės gatvėse!
Istorija gyva – ji atgimsta čia pat, tarp mūsų ir pačiais netikėčiausiais ženklais. Ypač legendomis apipintame Vilniuje, kur iš tiesų galite sutikti pažįstamus veidus – net ir šokio žingsniu besisukančią garsiąją rašytoją. Žemaitės skveras, Užupis, senamiesčio takai… Kiek daug atvirų erdvių patirti, kiek progų įsikvėpti, tuo pačiu – gėrėtis pavasariu ir aktyviu laisvalaikiu.Vilniuje žinomi žmonės su vaikais stebėjo pirmojo Lietuvoje miuziklo „Mažasis Princas“ premjerą
Sekmadienį Vilniuje vyko pirmojo Lietuvos istorijoje miuziklo „Mažasis Princas“ premjera. Žymiosios Antoine de Saint-Exupéry pasakos įkvėpto spektaklio nepraleido žinomi šalies žmonės, tarp jų – Žilvinas Žvagulis, Viktorija Siegel, Nerijus Juška, Indrė Anankaitė-Kalašnikovienė, Austėja Lukaitė ir kiti.Aktorė Nijolė Mirončikaitė apdovanota „Auksiniu scenos kryžiumi“
Kovo 28-ąją, minint Tarptautinę teatro dieną, Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre įvyko „Auksinių scenos kryžių“ apdovanojimų ceremonija, kurioje įvertinti geriausi praėjusių metų teatro scenos darbai ir kūrėjai. Šiemet nominacijoje nepagrindinis moters vaidmuo „Auksiniu scenos kryžiumi“ apdovanota VŠDT aktorė Nijolė Mirončikaitė. „Auksinis scenos kryžius“ jai skirtas už įtaigų ir jaudinantį penkiametės Majos vaidmenį spektaklyje „Migla“ (rež. A. Špilevoj). Tai pirmas „Auksinis scenos kryžius“, kurį pelno daugiau nei šešis dešimtmečius Valstybiniame Šiaulių dramos teatre kurianti aktorė.„Auksiniais scenos kryžiais“ pagerbti geriausi 2024 metų scenos menininkai
Kovo 28-ąją Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre įteiktos Kultūros ministerijos Profesionaliojo scenos meno premijos ir atminimo ženklai – „Auksiniai scenos kryžiai“, „Boriso Dauguviečio auskaras“ ir Padėkos premija.Teatro lankytojų portretas 2024-aisiais: kas, kada ir kaip domisi teatru?
Minint Tarptautinę teatro dieną, tradiciškai pristatomas teatro lankytojo portretas, atskleidžiantis, kaip keičiasi žiūrovų įpročiai ir kokie spektakliai sulaukia didžiausio populiarumo. 2024 metais, remiantis „Bilietai.lt“ ir „Teatrai.lt“ duomenimis, šias platformas, ieškodami informacijos apie teatro renginius ir įsigydami bilietus į spektaklius, aplankė daugiau nei 1,1 mln. žmonių. Tai rodo, kad teatras Lietuvoje išlieka itin paklausia kultūros sritimi.PLG tęsia strateginę plėtrą ir įsitvirtina kaip lyderė Centrinėje Europoje
Tarptautinė bilietų platinimo įmonių grupė PLG, valdanti „Bilietai.lt“ ir veikianti septyniose Europos šalyse, toliau plečiasi Centrinėje Europoje. Kartu su Čekijos partneriu „GoOut“ ji įsigijo „Ticketstream“ – antrą pagal dydį bilietų platinimo įmonę Čekijos rinkoje. PLG grupei priklauso tokie prekių ženklai kaip „Bilietai.lt“, „Bilešu Serviss“, „Piletilevi“, „Bilete.ro“, „Entertix.ro“, „Myticket.ro“, „GoOut.net“, „Kicket“ ir „Biletomat“. Šiuo metu PLG yra didžiausia bilietų platinimo bendrovė Vidurio Europoje.Šokio spektaklį apie Žemaitę įvertinusi proproproanūkė: „Šiandien ji vėl aktualiai persitransformuoja“
„Vienas iš tų retesnių atvejų, kai scenoje galima išvysti ne Žemaitės kūrybos, o jos asmeninio gyvenimo interpretaciją“, – sako Žemaitės proproproanūkė Vaida Račiūnaitė-Čepkienė. Įpusėjus šokio spektaklio „Žemaitė N.18(0)“ turui po Lietuvą, ji džiaugiasi, kaip įtaigiai ir šiandieniniam žmogui aktualia kalba gali atgimti garsios rašytojos istorija. Naujas ansamblio „Lietuva“ projektas jau spėjo sulaukti teigiamo žiūrovų įvertinimo, o drąsiu žvilgsniu ir meniniais sprendimais nustebino tiek ištikimiausius Žemaitės gerbėjus, tiek tuos, kurie ją buvo įpratę matyti visai kitokią.VILNIAUS MAŽAJAME TEATRE ĮVYKO KOMPOZITORIAUS GIEDRIAUS PUSKUNIGIO ALBUMO „LAIKO TILTAI“ PRISTATYMAS
Gegužės 28 d. Valstybiniame Vilniaus mažajame teatre įvyko kompozitoriaus Giedriaus Puskunigio kompaktinės plokštelės „Laiko tiltai“ pristatymas, į kurį susirinko gausus būrys kultūrininkų, menininkų, artimiausi kompozitoriaus kūrybos bendraminčiai, kolegos, bičiuliai.Tenusišypso Jums Viešpats, Maestro Rimai Tuminai
Eidamas 73-iuosius metus, kovo 6 d. mirė Valstybinio Vilniaus mažojo teatro įkūrėjas, ilgametis šio teatro meno vadovas režisierius Rimas Tuminas. Simboliška, kad vos prieš keletą dienų, kovo 2-ąją, paminėję Valstybinio Vilniaus mažojo teatro 34-ąjį gimtadienį, dabar atsisveikiname su jo pradininku Maestro Rimu Tuminu, kurio spektakliai jau daugelį metų jaudina žiūrovų širdis ir rodomi pilnose teatrų salėse ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų. Reiškiame nuoširdžią užuojautą Maestro Rimo Tumino šeimai, bičiuliams, artimiesiems, bendražygiams ir visai teatro bendruomenei.Slaptus laimės ir šventinio stalo ingredientus atskleidžia Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro darbuotojai
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro menininkams svarbi šeima ir bendrystė. „Žmogiškos laimės ir stiprios sveikatos. Jei būsite sveiki – viskas pavyks, pildysis visos svajonės“,- sako solistas Mindaugas Rojus. To visiems ir linkime artėjančių švenčių proga.Bilietų platinimo paslauga su „Bilietai.lt“
Planuojate koncertą, spektaklį, sporto varžybas ar kitą renginį ir ieškote patikimo partnerio bilietų platinimui? Rinkitės „Bilietai.lt“ renginių bilietų platinimo paslaugas!Zigmars Liepiņš jubiliejui – jo sukurta opera „Paryžiaus katedra“ ir keturi debiutai
Lapkričio 4 dieną 18.30 valandą Žvejų rūmuose rodoma Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro opera „Paryžiaus katedra“ skiriama kompozitoriaus Zigmars Liepiņš 70 metų jubiliejui. Publikos laukia net keturi naujus vaidmenis pristatančių solistų debiutai.Svarbiausios naujojo teatrų sezono naujienos
Įsibėgėja naujasis šių metų teatrų sezonas ir didžiausio bilietų platintojo „Bilietai.lt“ valdoma svetainė „Teatrai.lt“ pristato svarbiausias 2022-2023 metų premjeras. „Teatras prasideda čia!“ devizu besivadovaujanti ir didžiausią spektaklių pasirinkimą siūlanti platforma „Teatrai.lt“ pristato scenos naujienas, kurių teatro mėgėjams nevalia praleisti.
Tarptautinis teatro festivalis „Sirenos“
Trečiadienį (rugsėjo 21 d.) pradėjo gausti tarptautinis teatro festivalis „Sirenos“. Ką gali pasiūlyti teatro festivalis, kai gyvename kare? Kare, kuris nėra apčiuopiamas, už lango neaidi šūviai, tačiau vos įsijungę savo ekranus, pasijuntame apsiausti, puolami? „Sirenos“ šiemet siūlo pažiūrėti į tai, kaip mūsų kūnai dalyvauja virtualiame kare ir kasdienėse kovose, kaip kūnai šiandien veikia teatro scenoje ir ar mūsų kūnus gali pakeisti technologijos.
„Artimiausius trejus metus su festivalio komanda pasirinkome grįžti prie teatro ištakų ir panagrinėti esminius teatro elementus: kūną, erdvę, tekstą. Tad šiemet pradedame nuo kūno. Kiekviena tema skleisis dviem vektoriais: kūnas scenoje ir kūnas kaip šiandieninės visuomenės diskusijų objektas, konfliktų ir kovos zona. Kūnai, kuriais mes kovojame už teisę egzistuoti, būti savimi“, – sako festivalio meno vadovė, tarptautinės programos sudarytoja Kristina Savickienė.
Per artimiausias tris savaites žiūrovai turės galimybę aplankyti daugiau nei keturiasdešimt renginių. Tarp jų – festivalio kuratorių atrinktos „Lietuvos teatro vitrinos“, visad intriguojančios „Tarptautinės programos“, eksperimentuojančių „Sirenų“ klubo ir Baltijos dramos forumo renginiai.
Šiose „Sirenose“ daug dėmesio bus skiriama ir mokslo temai, todėl, programoje yra darbai, kuriuose scenoje aktorių pakeičia robotas-humanoidas („Nejaukos slėnis“ rež. Stephan Kaegi), žmogaus sąmonė perkeliama į dirbtinio intelekto programą („dSimon“ rež. Simon Senn) ar virtualių akinių pagalba žmogus „matuojasi“ kitą kūną („Būti Ariele F“ rež. Simon Senn). Taip pat, bus parodytas spektaklis „Cerebrum“ (rež. Yvain Juillard), kuriame analizuojama, kaip veikia žmogaus smegenys, bet tuo pat metu klausiama, ar mes esame netoli momento, kuomet bus galima savo sąmonę įrašyti į laikmeną ir ją paversti nemirtinga.
Bene garsiausia šių metų festivalio viešnia bus viena ryškiausių šiuolaikinių Prancūzijos kūrėjų Phia Ménard ir Avinjono publiką įkvėpęs, itin spalvingas ir įvairialypis jos darbas „Sausasis sezonas“.
Lietuvos nacionalinio dramos teatro 83-asis sezonas
Lietuvos nacionalinis dramos teatras šiemet pradėjo 83-ąjį sezoną. Teatro meno vadovas Oskaras Koršunovas teigia, kad ir naujame sezone sieks tikrumo ir realybės.
„Daug kam atrodo, kad teatras yra iliuzijos menas. Iš tiesų visais laikais teatras siekia tikrumo ir realybės, bet ne tos buitinės, matomos akimis, o vidinės, skverbiasi į žiūrovų sąmonės gelmes, kur ir glūdi tikroji realybė. Teatras vyksta ne scenoje, o žiūrovų galvose„, - sako LNDT meno vadovas Oskaras Koršunovas. „Siela ir yra tikrojo teatro scena. Fizinė scena – tik tramplinas į žiūrovų vaizduotę. Tokiame teatre pats žiūrovas yra lygiavertis kūrėjas su visais kuriančiais tą akimirką, kuri apima visą mūsų gyvenimą. Tai yra tikrasis teatras. Teatras, užčiuopiantis akimirką, kurioje atsiskleidžia viskas, kas jau buvo, yra ir dar bus“.
Naujame sezone, kurį pradėjo Peterio Shafferio spektaklis „Equus“ (rež. Jokūbas Brazys), numatytos šios premjeros: pagal Ukrainos moterų pasakojimus sukurtas darbas „Liudijimai“, (rež. Oskaras Koršunovas), Rimanto Kmitos, pagal George Orwell romaną „Gyvulių ūkis. XXI amžius“ (rež. Paulius Tamolė), žymaus norvegų dramturgo Henriko Ibseno spektaklis „Laukinė antis“ (rež. Oskaras Koršunovas), vieno įdomiausių naujojo rusų teatro kūrėjų Ivan Vyrypajev spektaklis „Girti“ (rež. Ivan Vyrypajev), vieno žymiausių XX amžiaus prancūzų avangardinio teatro veikėjų Eugène Ionesco spektaklis „Raganosiai“ (rež. Antanas Obcarskas),
pagal tremtinės, gydytojos ir rašytojos Dalios Grinkevičiūtės memuarinę apysaką pastatytas darbas „Lietuviai prie Laptevų jūros“ (rež. Eglė Švedkauskaitė) ir spektaklis pagal Franzą Kafką (rež. Oliver Frljić).
Klaipėdos dramos teatro 87-asis sezonas
Kelios didelės tarptautinės premjeros ir ypatingas dėmesys svarbiausiems teatro spektakliams – tokie kūrybiniai 87-ojo Klaipėdos dramos teatro sezono planai. Šį rudenį teatre publika kviečiama įteikti dovaną sau – jaudinantį, įtraukiantį, visada praturtinti ir susimąstyti verčiantį apsilankymą teatre.
Klaipėdos dramos teatro 87-ojo sezono repertuare rikiuojasi įspūdingos premjeros ir kruopščiai atrinktų publikos pamėgtų ir jai svarbių spektaklių rinkinys.
„Mums pasisekė, turime stiprų repertuarą, tokiu būtų galima didžiuotis bet kuriame mieste ir bet kurioje valstybėje“, – sakė Klaipėdos dramos teatro vadovas Tomas Juočys. „Pavyzdžiui, mūsų bandymas eiti į nežinomą erdvę, Konrado Dworakowskio spektaklis paaugliams pagal klasikinį S. Lemo kūrinį „Robotų pasakos“ – jo kokybė neginčijama. Džiaugiamės, kad šis spektaklis, be visa kito, dar ir paskatins jaunus žmones iš naujo atrasti puikų rašytoją.“
Akį traukia, kad repertuare rugsėjo mėnesį net du vieno žymiausių iš šiuolaikinių Latvijos režisierių Elmārs Seņkovs spektakliai, „visada didžiavomės bendradarbiavimu su E. Seņkovu, jis savo didžiuliu potencialu matomas visose Baltijos valstybėse. O mes turime net du jo spektaklius. „Mama Drąsa“ – 2018 m. jam atnešė geriausio režisieriaus titulą Lietuvoje. Tais metais buvo nominuoti ir E. Nekrošius, ir O. Koršunovas, bet laimėjo svečias iš Latvijos. Taip pat rodysime ir jo „Varovus“ – į sceną perkeltą puikiai kino pasaulyje žinomą istoriją. E. Seņkovas turi neįtikėtiną gebėjimą sunkiomis temomis kalbėti lengvai, jo spektaklių žiūrovas nejaučia diskomforto“, – pasakojo teatro vadovas.
Kai kurie spektakliai scenoje gyvuoja jau eilę metų, bet publikai jų vis negana. Tokie yra ir Povilo Gaidžio „Elzės žemė“ pagal J. Pulinovič, bei latvių legendos Māros Ķimeles „Tėvas“ pagal A. Strindbergą. 87-ajame repertuare ir jaunų režisierių spektakliai: Mariaus Pažerecko „Euridikė“, „Labas rytas, pone Triuši“ bei Dariaus Rabašausko „Demonai“. Taip pat bus rodomi didžiulio žiūrovų dėmesio sulaukęs A. Dudos-Gracz spektaklis „Tarp Lenos kojų, „Švenčiausiosios Mergelės Marijos mirtis“ pagal Mikelandžeą Karavadžą bei žiemiškai skaidrus Pauliaus Tamolės kurtas H. K. Anderseno pasakos pasaulis „Sniego karalienė“.
Taip pat, bus rodoma ir režisieriaus Oskaro Koršunovo „Mūsų klasė“ pagal T. Słobodzianek pjesę. Repertuare yra ir pernai Klaipėdoje geriausiu metų spektakliu tituluotas lenkų režisieriaus Jan Klatos „Borisas Godunovas“ pagal A. Puškiną.
Sezone teatro bendruomenės laukia ir repertuaro naujienos: naujausio Agatos Dudos-Gracz spektaklio „Meilė“ premjera ir pirmą kartą Klaipėdoje kuriančio lenkų režisieriaus Michał Borczuch spektaklio pagal Jono ir Adolfo Mekų dienoraščius premjera.
Kauno miesto kamerinio teatro naujasis sezonas
Po vasaros į naująjį sezoną Kauno miesto kameriniame teatre su nauja jėga sugrįžo 7-ojo teatro festivalio „Išeities taškas“ renginiai, o nuo spalio į teatrą sugrįžta žiūrovų pamėgti spektakliai. Teatro vizitine tapę „Pagalvinis“ (rež. G. Varnas), Noktiurnas (rež. G. Padegimas) ir „Vėjo prigimtis“ (G. Aleksa), o komedijų ir linksmesnio vakaro „out“ išsiilgusiems – „Adomas 2.0“ (rež. Ž. Beniušis), „Akmenys jo kišenėse“ (rež. G. Padegimas) ir „Nacionalinės daržovės“ (rež. A. Dilytė).
Šį sezoną žiūrovų taip pat lauks gastroliniai spektakliai, spalio 29 d. nauja koprodukcija su Vilniaus miesto teatru Meno ir mokslo laboratorija „Gyvuliai“ bei lapkričio 17-19 d. tiesiai iš Liuksemburgo atvyksianti neeilinė premjera – miuziklas „Good Girls“, kuris toliau savo gastroles tęs Londone.
Nuotr. Domas Rimeika
Tarptautinis teatro festivalis „Sirenos“
Trečiadienį (rugsėjo 21 d.) pradėjo gausti tarptautinis teatro festivalis „Sirenos“. Ką gali pasiūlyti teatro festivalis, kai gyvename kare? Kare, kuris nėra apčiuopiamas, už lango neaidi šūviai, tačiau vos įsijungę savo ekranus, pasijuntame apsiausti, puolami? „Sirenos“ šiemet siūlo pažiūrėti į tai, kaip mūsų kūnai dalyvauja virtualiame kare ir kasdienėse kovose, kaip kūnai šiandien veikia teatro scenoje ir ar mūsų kūnus gali pakeisti technologijos.
„Artimiausius trejus metus su festivalio komanda pasirinkome grįžti prie teatro ištakų ir panagrinėti esminius teatro elementus: kūną, erdvę, tekstą. Tad šiemet pradedame nuo kūno. Kiekviena tema skleisis dviem vektoriais: kūnas scenoje ir kūnas kaip šiandieninės visuomenės diskusijų objektas, konfliktų ir kovos zona. Kūnai, kuriais mes kovojame už teisę egzistuoti, būti savimi“, – sako festivalio meno vadovė, tarptautinės programos sudarytoja Kristina Savickienė.
Per artimiausias tris savaites žiūrovai turės galimybę aplankyti daugiau nei keturiasdešimt renginių. Tarp jų – festivalio kuratorių atrinktos „Lietuvos teatro vitrinos“, visad intriguojančios „Tarptautinės programos“, eksperimentuojančių „Sirenų“ klubo ir Baltijos dramos forumo renginiai.
Šiose „Sirenose“ daug dėmesio bus skiriama ir mokslo temai, todėl, programoje yra darbai, kuriuose scenoje aktorių pakeičia robotas-humanoidas („Nejaukos slėnis“ rež. Stephan Kaegi), žmogaus sąmonė perkeliama į dirbtinio intelekto programą („dSimon“ rež. Simon Senn) ar virtualių akinių pagalba žmogus „matuojasi“ kitą kūną („Būti Ariele F“ rež. Simon Senn). Taip pat, bus parodytas spektaklis „Cerebrum“ (rež. Yvain Juillard), kuriame analizuojama, kaip veikia žmogaus smegenys, bet tuo pat metu klausiama, ar mes esame netoli momento, kuomet bus galima savo sąmonę įrašyti į laikmeną ir ją paversti nemirtinga.
Bene garsiausia šių metų festivalio viešnia bus viena ryškiausių šiuolaikinių Prancūzijos kūrėjų Phia Ménard ir Avinjono publiką įkvėpęs, itin spalvingas ir įvairialypis jos darbas „Sausasis sezonas“.
Lietuvos nacionalinio dramos teatro 83-asis sezonas
Lietuvos nacionalinis dramos teatras šiemet pradėjo 83-ąjį sezoną. Teatro meno vadovas Oskaras Koršunovas teigia, kad ir naujame sezone sieks tikrumo ir realybės.
„Daug kam atrodo, kad teatras yra iliuzijos menas. Iš tiesų visais laikais teatras siekia tikrumo ir realybės, bet ne tos buitinės, matomos akimis, o vidinės, skverbiasi į žiūrovų sąmonės gelmes, kur ir glūdi tikroji realybė. Teatras vyksta ne scenoje, o žiūrovų galvose„, - sako LNDT meno vadovas Oskaras Koršunovas. „Siela ir yra tikrojo teatro scena. Fizinė scena – tik tramplinas į žiūrovų vaizduotę. Tokiame teatre pats žiūrovas yra lygiavertis kūrėjas su visais kuriančiais tą akimirką, kuri apima visą mūsų gyvenimą. Tai yra tikrasis teatras. Teatras, užčiuopiantis akimirką, kurioje atsiskleidžia viskas, kas jau buvo, yra ir dar bus“.
Naujame sezone, kurį pradėjo Peterio Shafferio spektaklis „Equus“ (rež. Jokūbas Brazys), numatytos šios premjeros: pagal Ukrainos moterų pasakojimus sukurtas darbas „Liudijimai“, (rež. Oskaras Koršunovas), Rimanto Kmitos, pagal George Orwell romaną „Gyvulių ūkis. XXI amžius“ (rež. Paulius Tamolė), žymaus norvegų dramturgo Henriko Ibseno spektaklis „Laukinė antis“ (rež. Oskaras Koršunovas), vieno įdomiausių naujojo rusų teatro kūrėjų Ivan Vyrypajev spektaklis „Girti“ (rež. Ivan Vyrypajev), vieno žymiausių XX amžiaus prancūzų avangardinio teatro veikėjų Eugène Ionesco spektaklis „Raganosiai“ (rež. Antanas Obcarskas),
pagal tremtinės, gydytojos ir rašytojos Dalios Grinkevičiūtės memuarinę apysaką pastatytas darbas „Lietuviai prie Laptevų jūros“ (rež. Eglė Švedkauskaitė) ir spektaklis pagal Franzą Kafką (rež. Oliver Frljić).
Klaipėdos dramos teatro 87-asis sezonas
Kelios didelės tarptautinės premjeros ir ypatingas dėmesys svarbiausiems teatro spektakliams – tokie kūrybiniai 87-ojo Klaipėdos dramos teatro sezono planai. Šį rudenį teatre publika kviečiama įteikti dovaną sau – jaudinantį, įtraukiantį, visada praturtinti ir susimąstyti verčiantį apsilankymą teatre.
Klaipėdos dramos teatro 87-ojo sezono repertuare rikiuojasi įspūdingos premjeros ir kruopščiai atrinktų publikos pamėgtų ir jai svarbių spektaklių rinkinys.
„Mums pasisekė, turime stiprų repertuarą, tokiu būtų galima didžiuotis bet kuriame mieste ir bet kurioje valstybėje“, – sakė Klaipėdos dramos teatro vadovas Tomas Juočys. „Pavyzdžiui, mūsų bandymas eiti į nežinomą erdvę, Konrado Dworakowskio spektaklis paaugliams pagal klasikinį S. Lemo kūrinį „Robotų pasakos“ – jo kokybė neginčijama. Džiaugiamės, kad šis spektaklis, be visa kito, dar ir paskatins jaunus žmones iš naujo atrasti puikų rašytoją.“
Akį traukia, kad repertuare rugsėjo mėnesį net du vieno žymiausių iš šiuolaikinių Latvijos režisierių Elmārs Seņkovs spektakliai, „visada didžiavomės bendradarbiavimu su E. Seņkovu, jis savo didžiuliu potencialu matomas visose Baltijos valstybėse. O mes turime net du jo spektaklius. „Mama Drąsa“ – 2018 m. jam atnešė geriausio režisieriaus titulą Lietuvoje. Tais metais buvo nominuoti ir E. Nekrošius, ir O. Koršunovas, bet laimėjo svečias iš Latvijos. Taip pat rodysime ir jo „Varovus“ – į sceną perkeltą puikiai kino pasaulyje žinomą istoriją. E. Seņkovas turi neįtikėtiną gebėjimą sunkiomis temomis kalbėti lengvai, jo spektaklių žiūrovas nejaučia diskomforto“, – pasakojo teatro vadovas.
Kai kurie spektakliai scenoje gyvuoja jau eilę metų, bet publikai jų vis negana. Tokie yra ir Povilo Gaidžio „Elzės žemė“ pagal J. Pulinovič, bei latvių legendos Māros Ķimeles „Tėvas“ pagal A. Strindbergą. 87-ajame repertuare ir jaunų režisierių spektakliai: Mariaus Pažerecko „Euridikė“, „Labas rytas, pone Triuši“ bei Dariaus Rabašausko „Demonai“. Taip pat bus rodomi didžiulio žiūrovų dėmesio sulaukęs A. Dudos-Gracz spektaklis „Tarp Lenos kojų, „Švenčiausiosios Mergelės Marijos mirtis“ pagal Mikelandžeą Karavadžą bei žiemiškai skaidrus Pauliaus Tamolės kurtas H. K. Anderseno pasakos pasaulis „Sniego karalienė“.
Taip pat, bus rodoma ir režisieriaus Oskaro Koršunovo „Mūsų klasė“ pagal T. Słobodzianek pjesę. Repertuare yra ir pernai Klaipėdoje geriausiu metų spektakliu tituluotas lenkų režisieriaus Jan Klatos „Borisas Godunovas“ pagal A. Puškiną.
Sezone teatro bendruomenės laukia ir repertuaro naujienos: naujausio Agatos Dudos-Gracz spektaklio „Meilė“ premjera ir pirmą kartą Klaipėdoje kuriančio lenkų režisieriaus Michał Borczuch spektaklio pagal Jono ir Adolfo Mekų dienoraščius premjera.
Kauno miesto kamerinio teatro naujasis sezonas
Po vasaros į naująjį sezoną Kauno miesto kameriniame teatre su nauja jėga sugrįžo 7-ojo teatro festivalio „Išeities taškas“ renginiai, o nuo spalio į teatrą sugrįžta žiūrovų pamėgti spektakliai. Teatro vizitine tapę „Pagalvinis“ (rež. G. Varnas), Noktiurnas (rež. G. Padegimas) ir „Vėjo prigimtis“ (G. Aleksa), o komedijų ir linksmesnio vakaro „out“ išsiilgusiems – „Adomas 2.0“ (rež. Ž. Beniušis), „Akmenys jo kišenėse“ (rež. G. Padegimas) ir „Nacionalinės daržovės“ (rež. A. Dilytė).
Šį sezoną žiūrovų taip pat lauks gastroliniai spektakliai, spalio 29 d. nauja koprodukcija su Vilniaus miesto teatru Meno ir mokslo laboratorija „Gyvuliai“ bei lapkričio 17-19 d. tiesiai iš Liuksemburgo atvyksianti neeilinė premjera – miuziklas „Good Girls“, kuris toliau savo gastroles tęs Londone.
Nuotr. Domas Rimeika
Paieška nedavė rezultatų