Skaityti daugiau
Vasaros muzika po atviru dangumi: 9 nepamirštami vasaros koncertai Kalnų parke
2025 metų vasara Vilniaus Kalnų parke žada tapti ypatinga – viena gražiausių sostinės erdvių sugrįžta kaip didžiausių gyvos muzikos renginių centras. Čia vyks net 9 koncertai, kuriuose pasirodys garsiausi Lietuvos ir užsienio atlikėjai.LVSO VAIKAMS | ''LAUKINĖ SIMFONIJA''
Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras pristato nuostabią premjerą vaikams ir visai šeimai – kultinio amerikiečių rašytojo, bestselerių „Angelai ir Demonai“, „Da Vinči kodas“ ir „Inferno“ autoriaus Dano Browno (g. 1964) kūrinį vaikams „Laukinė simfonija“ (angl. „Wild Symphony“).Didžiausi gegužės renginiai Lietuvoje: Michaelas Kiwanuka, Martin Garrix, Marijonas Mikutavičius ir „Led Zeppelin“ legenda
Gegužę Lietuvos renginių rinka įkais it vasaros saulė. Vilnių aplankys britų žvaigždė Michaelas Kiwanuka ir „Led Zeppelin“ legenda Robertas Plantas, Kauną drebins didžėjai ATB, Martin Garrix ir Benny Bennasi, tuo metu Raudonės pilies festivalyje atmosferą kaitins Marijono Mikutavičiaus šou.Žemaitė pastebėta sostinės gatvėse!
Istorija gyva – ji atgimsta čia pat, tarp mūsų ir pačiais netikėčiausiais ženklais. Ypač legendomis apipintame Vilniuje, kur iš tiesų galite sutikti pažįstamus veidus – net ir šokio žingsniu besisukančią garsiąją rašytoją. Žemaitės skveras, Užupis, senamiesčio takai… Kiek daug atvirų erdvių patirti, kiek progų įsikvėpti, tuo pačiu – gėrėtis pavasariu ir aktyviu laisvalaikiu.Vilniuje žinomi žmonės su vaikais stebėjo pirmojo Lietuvoje miuziklo „Mažasis Princas“ premjerą
Sekmadienį Vilniuje vyko pirmojo Lietuvos istorijoje miuziklo „Mažasis Princas“ premjera. Žymiosios Antoine de Saint-Exupéry pasakos įkvėpto spektaklio nepraleido žinomi šalies žmonės, tarp jų – Žilvinas Žvagulis, Viktorija Siegel, Nerijus Juška, Indrė Anankaitė-Kalašnikovienė, Austėja Lukaitė ir kiti.Vilniuje – labdaringa „Mažojo Princo“ miuziklo išankstinė premjera
Trečiadienį Vilniuje vyko ypatinga miuziklo „Mažasis Princas“ išankstinė premjera, kurią nemokamai stebėjo daugiau nei 1000 iššūkius patiriančių žmonių, tarp kurių – 500 vaikų, globojamų labdaros organizacijų Maltiečiai, „Gelbėkit vaikus“, „Pagalbos paaugliams iniciatyva“ bei „SOS Vaikų kaimai“, kuriems bilietus dovanojo prekybos tinklas „Maxima“.„Pietinia kronikų“ istorija tęsiasi – Edita šoka į teatro sceną
Filmo „Pietinia kronikas“ gerbėjai turėtų suklusti – birželio 5 ir 6 dienomis Valstybinis Šiaulių dramos teatras kviečia į išskirtinę premjerą „Šok, Edita, šok“, kuria bus atidarytas trečią kartą rengiamas scenos menų festivalis miesto erdvėse „Teatrodromas“. Pagal Rimanto Kmitos pjesę kuriamas spektaklis – tarsi „Pietinia kronikų“ plėtinys teatro scenoje, tik čia pasakojama merginos – vienos iš romano veikėjų – Editos versija.Gatvės teatro spektaklis ''Beton, beton I love you''
Gatvės teatro spektaklis ,,Beton, beton I love you'' yra paremtas tikromis istorijomis apie vaikystės ir paauglystės prisiminimus. Istorijos yra surinktos iš žmonių kurie augo 2000-ųjų pradžioje. Šie žmonės, kurių pasakojimus aktoriai įkūnija, gyveno blokinių pastatų kiemuose, kuriuose vyko kiemų mūšiai, vaikiškos pramogos gatvėje, laiko leidimas laiptinėse, smėlio dėžėje. O kasdienybę paženklino kieme ir rajone sutikti žmonės, kurie sukūrė pasaulį su savo taisyklėmis.Vilniaus tango teatras - Kai tango prabyla lietuviškai
Jau seniai brendo mintis atgaivinti tarpukaryje Lietuvoje skambėjusius tango kūrinius Vilniaus tango teatro scenoje. Tango, gimęs Argentinoje, perskrodęs vandenyną ir klajojęs po Europą, XX a. pradžioje užklydo ir į Lietuvą. Čia jis buvo sutiktas dviprasmiškai – juo ir žavėtasi, ir piktintasi, kaip ir visur kitur.Vienišo žmogaus tyla spektaklyje „Chroma“: pokalbis su Naubertu Jasinsku
Šį savaitgalį Meno ir mokslo laboratorija (MMLAB) kartu su Valstybiniu Jaunimo teatru pakvies į premjerą „Chroma“. Spektaklį apie vienatvę, tylą ir ryšio ilgesį kuria Naubertas Jasinskas ir Maksymas Teterukas. Įkvėpta Thomo Manno ir Dereko Jarmano kūrybos, „Chroma“ kviečia pabūti – ne skubėti, ne ieškoti atsakymų, o išbūti akimirką, kurioje daug tylos, bet dar daugiau jausmo. Artėjant premjerai – pokalbis su vienu iš spektaklio kūrėjų, režisieriumi Naubertu Jasinsku.Aktorė Nijolė Mirončikaitė apdovanota „Auksiniu scenos kryžiumi“
Kovo 28-ąją, minint Tarptautinę teatro dieną, Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre įvyko „Auksinių scenos kryžių“ apdovanojimų ceremonija, kurioje įvertinti geriausi praėjusių metų teatro scenos darbai ir kūrėjai. Šiemet nominacijoje nepagrindinis moters vaidmuo „Auksiniu scenos kryžiumi“ apdovanota VŠDT aktorė Nijolė Mirončikaitė. „Auksinis scenos kryžius“ jai skirtas už įtaigų ir jaudinantį penkiametės Majos vaidmenį spektaklyje „Migla“ (rež. A. Špilevoj). Tai pirmas „Auksinis scenos kryžius“, kurį pelno daugiau nei šešis dešimtmečius Valstybiniame Šiaulių dramos teatre kurianti aktorė.„Auksiniais scenos kryžiais“ pagerbti geriausi 2024 metų scenos menininkai
Kovo 28-ąją Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre įteiktos Kultūros ministerijos Profesionaliojo scenos meno premijos ir atminimo ženklai – „Auksiniai scenos kryžiai“, „Boriso Dauguviečio auskaras“ ir Padėkos premija.Teatro lankytojų portretas 2024-aisiais: kas, kada ir kaip domisi teatru?
Minint Tarptautinę teatro dieną, tradiciškai pristatomas teatro lankytojo portretas, atskleidžiantis, kaip keičiasi žiūrovų įpročiai ir kokie spektakliai sulaukia didžiausio populiarumo. 2024 metais, remiantis „Bilietai.lt“ ir „Teatrai.lt“ duomenimis, šias platformas, ieškodami informacijos apie teatro renginius ir įsigydami bilietus į spektaklius, aplankė daugiau nei 1,1 mln. žmonių. Tai rodo, kad teatras Lietuvoje išlieka itin paklausia kultūros sritimi.PLG tęsia strateginę plėtrą ir įsitvirtina kaip lyderė Centrinėje Europoje
Tarptautinė bilietų platinimo įmonių grupė PLG, valdanti „Bilietai.lt“ ir veikianti septyniose Europos šalyse, toliau plečiasi Centrinėje Europoje. Kartu su Čekijos partneriu „GoOut“ ji įsigijo „Ticketstream“ – antrą pagal dydį bilietų platinimo įmonę Čekijos rinkoje. PLG grupei priklauso tokie prekių ženklai kaip „Bilietai.lt“, „Bilešu Serviss“, „Piletilevi“, „Bilete.ro“, „Entertix.ro“, „Myticket.ro“, „GoOut.net“, „Kicket“ ir „Biletomat“. Šiuo metu PLG yra didžiausia bilietų platinimo bendrovė Vidurio Europoje.Šokio spektaklį apie Žemaitę įvertinusi proproproanūkė: „Šiandien ji vėl aktualiai persitransformuoja“
„Vienas iš tų retesnių atvejų, kai scenoje galima išvysti ne Žemaitės kūrybos, o jos asmeninio gyvenimo interpretaciją“, – sako Žemaitės proproproanūkė Vaida Račiūnaitė-Čepkienė. Įpusėjus šokio spektaklio „Žemaitė N.18(0)“ turui po Lietuvą, ji džiaugiasi, kaip įtaigiai ir šiandieniniam žmogui aktualia kalba gali atgimti garsios rašytojos istorija. Naujas ansamblio „Lietuva“ projektas jau spėjo sulaukti teigiamo žiūrovų įvertinimo, o drąsiu žvilgsniu ir meniniais sprendimais nustebino tiek ištikimiausius Žemaitės gerbėjus, tiek tuos, kurie ją buvo įpratę matyti visai kitokią.Baletas vaikams ''Karlas ir gėlės''
"Karlas ir gėlės", tai Baltijos baleto teatro (BBT) spektaklis mažiesiems žiūrovams . Balete skamba nepakartojama Patrick Doyle muzika, iš "Hario Poterio" filmų garso takelių. Pagrindinis herojus Karlas, atlieka magiškus burtų triukus, stebindamas visus žiūrovus ne tik efektinga baleto technika, bet ir smagiais pokštais. Pasaka iliustruojama vaizdo instaliacijomis, kurios padeda vaikams aiškiai suprasti baleto libretą.Nesuvaržytos aistros: naujas šokio spektaklis prikels garsiosios Žemaitės fenomeną Naujas šokio spektaklis – apie visas po Žemaitės skara kunkuliavusias aistras
Meilei ir kūrybai amžiaus cenzo nėra: ansamblis „Lietuva“ pristato premjerą – šokio spektaklį „Žemaitė N.18(0)“ apie moterį, akivaizdžiai pralenkusią laiką. Nauja programa bus pristatoma vasario 21 d. Vilniaus Šokio teatre, vėliau turas tęsis kituose Lietuvos miestuose. Pasak kūrėjų, rašytojos Žemaitės fenomenas su visais intriguojančiais jos gyvenimo faktais verti atskiro dėmesio, todėl specialiai Žemaitės metams skirtas projektas į garsiąją lietuvių klasikę kvies pažvelgti visai kitaip.VILNIAUS MAŽAJAME TEATRE ĮVYKO KOMPOZITORIAUS GIEDRIAUS PUSKUNIGIO ALBUMO „LAIKO TILTAI“ PRISTATYMAS
Gegužės 28 d. Valstybiniame Vilniaus mažajame teatre įvyko kompozitoriaus Giedriaus Puskunigio kompaktinės plokštelės „Laiko tiltai“ pristatymas, į kurį susirinko gausus būrys kultūrininkų, menininkų, artimiausi kompozitoriaus kūrybos bendraminčiai, kolegos, bičiuliai.Tenusišypso Jums Viešpats, Maestro Rimai Tuminai
Eidamas 73-iuosius metus, kovo 6 d. mirė Valstybinio Vilniaus mažojo teatro įkūrėjas, ilgametis šio teatro meno vadovas režisierius Rimas Tuminas. Simboliška, kad vos prieš keletą dienų, kovo 2-ąją, paminėję Valstybinio Vilniaus mažojo teatro 34-ąjį gimtadienį, dabar atsisveikiname su jo pradininku Maestro Rimu Tuminu, kurio spektakliai jau daugelį metų jaudina žiūrovų širdis ir rodomi pilnose teatrų salėse ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų. Reiškiame nuoširdžią užuojautą Maestro Rimo Tumino šeimai, bičiuliams, artimiesiems, bendražygiams ir visai teatro bendruomenei.Slaptus laimės ir šventinio stalo ingredientus atskleidžia Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro darbuotojai
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro menininkams svarbi šeima ir bendrystė. „Žmogiškos laimės ir stiprios sveikatos. Jei būsite sveiki – viskas pavyks, pildysis visos svajonės“,- sako solistas Mindaugas Rojus. To visiems ir linkime artėjančių švenčių proga.Bilietų platinimo paslauga su „Bilietai.lt“
Planuojate koncertą, spektaklį, sporto varžybas ar kitą renginį ir ieškote patikimo partnerio bilietų platinimui? Rinkitės „Bilietai.lt“ renginių bilietų platinimo paslaugas!Zigmars Liepiņš jubiliejui – jo sukurta opera „Paryžiaus katedra“ ir keturi debiutai
Lapkričio 4 dieną 18.30 valandą Žvejų rūmuose rodoma Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro opera „Paryžiaus katedra“ skiriama kompozitoriaus Zigmars Liepiņš 70 metų jubiliejui. Publikos laukia net keturi naujus vaidmenis pristatančių solistų debiutai.Menas, kuris kviečia laisvėti
Praėjusią savaitę nuaidėjo šiuolaikinio šokio organizacijos „Be kompanijos“ organizuota ir septynias dienas trukusi „MAS'23 – Meninių akcijų savaitė“. Jos metu menininkai Vilniaus miesto viešosiose erdvėse tyrinėjo laisvės sampratos įvairovę ir kalbėjo aktualiomis visuomenei temomis. Vertybiniu raktažodiu „laisvėjimai“ žymėta meninių akcijų savaitė liejosi pačiomis netikėčiausiomis formomis, kvietė praeivius stabtelėti bei apmąstyti savo santykį su laisve. Tuo tarpu, Lietuvos šokio informacijos centras pakvietė scenos menų kritikes Ugnę Kačkauskaitę, Miglę Markulytę ir Sigitą Ivaškaitę, pasidalinti savo refleksijomis ir apmąstymais.
Šiemet meninių akcijų savaitę atidarė Pauliaus Markevičiaus įvykis „Džiaugsmo upė“. 2500 juodų plastikinių kamuoliukų buvo šluojami žemyn nuo Aušros vartų iki Rotušės aikštės, o šiai srauniai kamuolių upei prireikė net dviejų valandų ir penkių, ją suvaldyti siekusių dalyvių (aktoriai Julija Šatkauskaitė, Laurynas Jurgelis, Džiugas Grinys, Simonas Dovidauskas, Vygandas Vadeiša ). „Šios dvi valandos nemokamai dalino džiugesį tam, kuris buvo pasirengęs tokį priimti, lėtumą tiems, kurie leido sau sustoti. „Džiaugsmo upė“ man lyg labiausiai apie mus visus: nubyrančius upės vingiuose, tačiau pajėgius stumtis į priekį, ypač kai šalia neriantis prašalaitis padeda tau sugrįžti upės vagon.“ – teigė U. Kačkauskaitė.
Antroji diena buvo palytėta jautria Busho Hartsorno (D. Britanija) akcija „Pasakyk tėčiui“. Sigita Ivaškaitė dalinosi savo mintimis: „Miesto širdyje, jaukiai improvizuotoje svetainėje ant vejos po medžiais visą dieną vyko išklausymo ritualas, liejosi tekstai ir, dažnai, ašaros. Neįlįsime į širdis tų, kurie kalbėjo, beje, beveik visi angliškai, tai reiškia, jog atėjo ne tik išsikalbėti, bet ir būti suprasti. Kai kurie tikėjosi atsakymų, tačiau jų niekas ir nežadėjo. Skaudžiai gražu eilinį kartą suprasti, koks reikalingas žmogui yra kito žmogaus buvimas ir elementarus priėmimas.“
Trečią „MAS'23 – Meninių akcijų savaitės“ dieną lydėjo Ingos Galinytės ir Deniso Kolomyckio akcija „Failing at my best“, vykusi Metraštinko kiemelyje. „Du menininkų kūnai ilsisi šalia. Tiesiog tyliai būna, ir to užtenka. Žvilgsniu kartais vienas kitą sugauna, nors dažniausiai susikoncentruoja į dangų ar sieną. Šis pokalbis tylus. Tarpusavyje, ir tarp mūsų. Šitaip tyliai ir pasitraukti svarbu. Kad nebūtų dar vienų sudužusių sielų. Ingos ir Deniso mintys, eilutėmis bėgančios elektroninėse iškabose, sukrenta skausmingai, nugano iki paribio būsenų: kaip vėl savimi tikėti? Išbristi? Neabejoti? Savimi patikėti?“ – mąstė U. Kačkauskaitė.
Įpusėjusi meninių akcijų savaitė bei ketvirtoji jos diena tęsėsi su Gretos Grinevičiūtės, Agnietės Lisičkinaitės bei kompozitorės Agnės Matulevičiūtės kurta akcija „Mano kūnas–mano projektas“. Menininkių kūnai tapo monumentalia Žemaitės idėjų tąsa. Mintimis apie vyksmą dalinosi Miglė Markulytė: „Atrodo, per valandą Žemaitės skverelyje įvyksta nedaug: jos tik nusirengia iki apatinių, atidengdamos užrašus ant kūnų „my body my project“. Kita vertus, lėtuose judesiuose galima buvo įmatyti formų, emocijų bei įvaizdžių metamorfozę: nuo nuosmukių iki pergalių, nuo mažos mergaitės iki motinos archetipo. Jų emocijos, nors ir kylančios iš vidaus, neabejotinai yra nulemtos santykio su kito žvilgsniu – priverčiančio susigūžti ar atsistoti tvirčiau.“
Penktąją „MAS'23 – Meninių akcijų savaitės“ dieną lydėjo Evaldo Aleknos akcija „Reaching Up“. „Šis kūrinys skambėjo visiems suprantama kalba – jausmu. Pasirinkimas paminėti netektį simboliniu gestu žymi svarbą pastebėti, paminėti ir įgarsinti šį įvykį, o būtent garso efemeriškumas leidžia padaryti tai viešai. Tuo tarpu „Reaching up" kūrinio subtilumas atspindi meno galią atkreipti dėmesį į tai, kas yra jautru ar skaudu, be siekio tai pakeisti, o verčiau su poreikiu tai pastebėti, dalintis ir jausti.“ – pastebėjimais apie akciją dalinosi Miglė Markulytė.
Šeštoji diena buvo pažymėta Airos Naginevičiūtės, Erikos Vizbaraitės ir Arūno Adomaičio akcija „Rusiška ruletė“. „Į nuo to tilto pakabintą merginą, negalinčią pajudėti savo permatomame vokelyje, ir laukiančią ar iššaus kada nors šalia kabantis ginklas, žiūrėti galėjo baidarėmis bei katamaranais Neryje plaukiantys, paupyje sportuojantys, žvejojantys ir dar daug netikėtų dalykų veikiantys. O kas iš to, kad dėmesys bus atkreiptas? Kažkas susimąstys, kažkas pajaus ką nors naujo, o gal seniai pamiršto. Šį kartą – lakoniškai ir taikliai saulės atokaitoje tiesiog prisimins karą ir jo būseną. Pakibusią, bejėgę, sukurtą kažkieno kito ir prieš beginklius žmones faktu pristatytą. Čia, manau, nereikia ieškoti konkrečių situacijų ir simbolių. Žinoma, šiandien kalbame išskirtinai apie Rusijos agresiją, tačiau menininkų rekvizitu pasirinktas ginklas greičiau atstoja ne vieną valstybę, o principą, karo, kaip mašinos, šalto žudymo įvaizdį. Rusiškoje ruletėje būtent jam suteikiama viršenybė, jo pusėje yra atsitiktinumas. Kaip žaidime, taip ir gyvenime.“ – rašė S. Ivaškaitė.
Paskutinę, septintą „MAS'23 - Meninių akcijų savaitės“ dieną Konstantino Sirvydo skvero fontanuose vyko „Kolektyvinis protesto šokis Vol. 2.“ Jau kurį laiką protesto kultūrą tyrinėjanti Agnietė Lisičkinaitė šį kartą rankas į viršų kėlė už lyčių lygybę. „Lyčių lygybė kelia daug klausimų, tačiau šį kartą Agnietė nusprendė labiausiai atkreipti dėmesį į smurtą artimoje aplinkoje. Sprendimas trumpas, pasikartojančias žinutes užrašyti ant lapo, man atrodo, labai dėkingas: čia reikia aiškių, greitai suprantamų, lengvai pamatomų faktų. Atrodo, nieko čia nevyksta, tačiau tokios akcijos/performansai/ įvykiai – patys sudėtingiausi. Čia fiziškumas, įtampa, kurią patiria stovinčiojo kūnas, yra daugiau, nei maksimali. Iškeltos rankos kūną nuvargina jau po kelių minučių. O šiame tyliame proteste kai kurios rankos iškeltus plakatus laikė gerokai ilgiau, nei valandą.“ – teigė Ugnė Kačkauskaitė.
Meninių akcijų savaitę finansavo Lietuvos kultūros taryba ir Vilniaus miesto savivaldybė, rėmėjai – Montis Magija ir Tankodromas.
Šiemet meninių akcijų savaitę atidarė Pauliaus Markevičiaus įvykis „Džiaugsmo upė“. 2500 juodų plastikinių kamuoliukų buvo šluojami žemyn nuo Aušros vartų iki Rotušės aikštės, o šiai srauniai kamuolių upei prireikė net dviejų valandų ir penkių, ją suvaldyti siekusių dalyvių (aktoriai Julija Šatkauskaitė, Laurynas Jurgelis, Džiugas Grinys, Simonas Dovidauskas, Vygandas Vadeiša ). „Šios dvi valandos nemokamai dalino džiugesį tam, kuris buvo pasirengęs tokį priimti, lėtumą tiems, kurie leido sau sustoti. „Džiaugsmo upė“ man lyg labiausiai apie mus visus: nubyrančius upės vingiuose, tačiau pajėgius stumtis į priekį, ypač kai šalia neriantis prašalaitis padeda tau sugrįžti upės vagon.“ – teigė U. Kačkauskaitė.
Antroji diena buvo palytėta jautria Busho Hartsorno (D. Britanija) akcija „Pasakyk tėčiui“. Sigita Ivaškaitė dalinosi savo mintimis: „Miesto širdyje, jaukiai improvizuotoje svetainėje ant vejos po medžiais visą dieną vyko išklausymo ritualas, liejosi tekstai ir, dažnai, ašaros. Neįlįsime į širdis tų, kurie kalbėjo, beje, beveik visi angliškai, tai reiškia, jog atėjo ne tik išsikalbėti, bet ir būti suprasti. Kai kurie tikėjosi atsakymų, tačiau jų niekas ir nežadėjo. Skaudžiai gražu eilinį kartą suprasti, koks reikalingas žmogui yra kito žmogaus buvimas ir elementarus priėmimas.“
Trečią „MAS'23 – Meninių akcijų savaitės“ dieną lydėjo Ingos Galinytės ir Deniso Kolomyckio akcija „Failing at my best“, vykusi Metraštinko kiemelyje. „Du menininkų kūnai ilsisi šalia. Tiesiog tyliai būna, ir to užtenka. Žvilgsniu kartais vienas kitą sugauna, nors dažniausiai susikoncentruoja į dangų ar sieną. Šis pokalbis tylus. Tarpusavyje, ir tarp mūsų. Šitaip tyliai ir pasitraukti svarbu. Kad nebūtų dar vienų sudužusių sielų. Ingos ir Deniso mintys, eilutėmis bėgančios elektroninėse iškabose, sukrenta skausmingai, nugano iki paribio būsenų: kaip vėl savimi tikėti? Išbristi? Neabejoti? Savimi patikėti?“ – mąstė U. Kačkauskaitė.
Įpusėjusi meninių akcijų savaitė bei ketvirtoji jos diena tęsėsi su Gretos Grinevičiūtės, Agnietės Lisičkinaitės bei kompozitorės Agnės Matulevičiūtės kurta akcija „Mano kūnas–mano projektas“. Menininkių kūnai tapo monumentalia Žemaitės idėjų tąsa. Mintimis apie vyksmą dalinosi Miglė Markulytė: „Atrodo, per valandą Žemaitės skverelyje įvyksta nedaug: jos tik nusirengia iki apatinių, atidengdamos užrašus ant kūnų „my body my project“. Kita vertus, lėtuose judesiuose galima buvo įmatyti formų, emocijų bei įvaizdžių metamorfozę: nuo nuosmukių iki pergalių, nuo mažos mergaitės iki motinos archetipo. Jų emocijos, nors ir kylančios iš vidaus, neabejotinai yra nulemtos santykio su kito žvilgsniu – priverčiančio susigūžti ar atsistoti tvirčiau.“
Penktąją „MAS'23 – Meninių akcijų savaitės“ dieną lydėjo Evaldo Aleknos akcija „Reaching Up“. „Šis kūrinys skambėjo visiems suprantama kalba – jausmu. Pasirinkimas paminėti netektį simboliniu gestu žymi svarbą pastebėti, paminėti ir įgarsinti šį įvykį, o būtent garso efemeriškumas leidžia padaryti tai viešai. Tuo tarpu „Reaching up" kūrinio subtilumas atspindi meno galią atkreipti dėmesį į tai, kas yra jautru ar skaudu, be siekio tai pakeisti, o verčiau su poreikiu tai pastebėti, dalintis ir jausti.“ – pastebėjimais apie akciją dalinosi Miglė Markulytė.
Šeštoji diena buvo pažymėta Airos Naginevičiūtės, Erikos Vizbaraitės ir Arūno Adomaičio akcija „Rusiška ruletė“. „Į nuo to tilto pakabintą merginą, negalinčią pajudėti savo permatomame vokelyje, ir laukiančią ar iššaus kada nors šalia kabantis ginklas, žiūrėti galėjo baidarėmis bei katamaranais Neryje plaukiantys, paupyje sportuojantys, žvejojantys ir dar daug netikėtų dalykų veikiantys. O kas iš to, kad dėmesys bus atkreiptas? Kažkas susimąstys, kažkas pajaus ką nors naujo, o gal seniai pamiršto. Šį kartą – lakoniškai ir taikliai saulės atokaitoje tiesiog prisimins karą ir jo būseną. Pakibusią, bejėgę, sukurtą kažkieno kito ir prieš beginklius žmones faktu pristatytą. Čia, manau, nereikia ieškoti konkrečių situacijų ir simbolių. Žinoma, šiandien kalbame išskirtinai apie Rusijos agresiją, tačiau menininkų rekvizitu pasirinktas ginklas greičiau atstoja ne vieną valstybę, o principą, karo, kaip mašinos, šalto žudymo įvaizdį. Rusiškoje ruletėje būtent jam suteikiama viršenybė, jo pusėje yra atsitiktinumas. Kaip žaidime, taip ir gyvenime.“ – rašė S. Ivaškaitė.
Paskutinę, septintą „MAS'23 - Meninių akcijų savaitės“ dieną Konstantino Sirvydo skvero fontanuose vyko „Kolektyvinis protesto šokis Vol. 2.“ Jau kurį laiką protesto kultūrą tyrinėjanti Agnietė Lisičkinaitė šį kartą rankas į viršų kėlė už lyčių lygybę. „Lyčių lygybė kelia daug klausimų, tačiau šį kartą Agnietė nusprendė labiausiai atkreipti dėmesį į smurtą artimoje aplinkoje. Sprendimas trumpas, pasikartojančias žinutes užrašyti ant lapo, man atrodo, labai dėkingas: čia reikia aiškių, greitai suprantamų, lengvai pamatomų faktų. Atrodo, nieko čia nevyksta, tačiau tokios akcijos/performansai/ įvykiai – patys sudėtingiausi. Čia fiziškumas, įtampa, kurią patiria stovinčiojo kūnas, yra daugiau, nei maksimali. Iškeltos rankos kūną nuvargina jau po kelių minučių. O šiame tyliame proteste kai kurios rankos iškeltus plakatus laikė gerokai ilgiau, nei valandą.“ – teigė Ugnė Kačkauskaitė.
Meninių akcijų savaitę finansavo Lietuvos kultūros taryba ir Vilniaus miesto savivaldybė, rėmėjai – Montis Magija ir Tankodromas.
Paieška nedavė rezultatų