logo
Pasirinkite periodą
Paieška žemėlapyje
Meniu
Paieška žemėlapyje
Pasirinkite periodą
Skaityti daugiau

Lėlininkas Linas Zubė: „Lėlių teatrą skaitau kaip eilėraštį“

„Lėlių teatras yra atskiras pasaulis, pasakojantis apie mūsų santykį į buvusį ir esamą laiką, santykį į čia buvusius ir esančius žmones, įvykius ir į save“, – sako lėlininkas, režisierius ir aktorius Linas Zubė, neseniai pristatęs lėlių spektaklį suaugusiems „Šišion“, pasakojantį apie senųjų Klaipėdos krašto gyventojų, šišioniškių, likimus pokariu ir ankstyvaisiais nepriklausomybės metais. „Lėlės kalba apie esmę“, – sako jis.

Lėlių misterija suaugusiesiems „Šišion“ skelbia turą po Lietuvą

„Lino lėlių“ kraupės „Šišion“ – spektaklis, pasakojantis apie vienos senųjų Klaipėdos gyventojų, šeimos likimą, – skelbia turą po septynis Mažosios ir Didžiosios Lietuvos miestus. Per tris mėnesius lėlių misteriją suaugusiesiems galės išvysti Tauragės, Šilutės, Pagėgių, Kauno, Klaipėdos, Rietavo ir Panevėžio žiūrovai. Spektaklį, lėlių teatro priemonėmis permąstantį vietinių Klaipėdos krašto gyventojų išstūmimo ir naikinimo procesą pokariu bei išlikusiųjų gyvenimus sovietmečiu ir ankstyvaisiais Nepriklausomybės metais, lydės susitikimai su specialiais svečiais – mokslininkėmis, tiriančiomis Klaipėdos krašto vietinių gyventojų bendruomenes istoriniu, socialiniu ir antropologiniu žvilgsniu.

Premjera „Kiti“ – priešais ką sunkiausia būti savimi?

Ar esate girdėję frazę „Pragaras – tai kiti“? Legendinio prancūzų filosofo ir rašytojo Jean Paul Sartre‘o pjesėje užgimęs sakinys, spalio 10, 11 dienomis skambės egzistencializmo tekstų įkvėptoje premjeroje „Kiti“. VŠĮ „Darbininkai“ prodiusuojamą spektaklį režisuoja Darius Gumauskas, o Menų spaustuvės scenoje bus galima išvysti ypatingos energijos aktorių kvartetą: Vainių Sodeiką, Vilmą Raubaitę, Justiną Mykolaitytę ir Andrių Alešiūną.

Šokio simfonijos premjera įkvėpė istoriją pažinti per simbolius ir šokį

„Pajutom ryšį tarp Sinajaus dykumos ir Panerių pušyno smėlio“, – kalbėjo žiūrovai, šį savaitgalį išvydę premjerą „Šokio simfonija iš Šiaurės Jeruzalės“. Naujas šokio ir muzikos spektaklis pagal Jievaro Jasinskio muziką tapo vienu svarbiausių renginių, šalyje minint Lietuvos žydų genocido atminimo dieną ir Vilniaus geto likvidavimo 80-metį. Į bendrą ansamblio „Lietuva“ ir „Prabudimo orkestro“ premjerą Vilniuje, Jaunimo teatre atvyko garbūs svečiai – Lietuvos žydų bendruomenės nariai, šalies ir užsienio diplomatai bei kiti, neabejingi lietuvių ir žydų bendrai praeičiai.

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras kviečia naują sezoną pasitikti gerumo kupina donorytės akcija

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras kviečia spalio 18 d. 11-15 val. atvykti į Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Klaipėdos fakulteto (Donelaičio g. 4) 215 kabinetą ir paaukoti kraujo, kuris išgelbės ne vieną gyvybę! Šiandien jo reikia kaimynui, bendradarbiui, nepažįstamam, o rytoj gali prireikti jums!

Klaipėdos muzikinio teatro abonementų pirkėjams – ne tik 50 procentų nuolaida bilietams, bet ir ekskursija

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras siūlo įsigyti abonementą į 2023–2024 m. sezono rudens-žiemos spektaklius bei kitus renginius su 50 procentų nuolaida bilietams! Abonemento nuolaidos akcija galioja iki spalio 31 d.

Menas, kuris kviečia laisvėti

Praėjusią savaitę nuaidėjo šiuolaikinio šokio organizacijos „Be kompanijos“ organizuota ir septynias dienas trukusi „MAS'23 – Meninių akcijų savaitė“. Jos metu menininkai Vilniaus miesto viešosiose erdvėse tyrinėjo laisvės sampratos įvairovę ir kalbėjo aktualiomis visuomenei temomis. Vertybiniu raktažodiu „laisvėjimai“ žymėta meninių akcijų savaitė liejosi pačiomis netikėčiausiomis formomis, kvietė praeivius stabtelėti bei apmąstyti savo santykį su laisve. Tuo tarpu, Lietuvos šokio informacijos centras pakvietė scenos menų kritikes Ugnę Kačkauskaitę, Miglę Markulytę ir Sigitą Ivaškaitę, pasidalinti savo refleksijomis ir apmąstymais.

Birutės Mar “ANTIGONĖS” sėkmė viename didžiausių Egipto teatro festivalių

Solo teatro komanda sugrįžo iš vieno svarbiausių arabų šalių teatrų forumų – tarptautinio eksperimentinių teatrų festivalio Kaire (Egiptas), vykusio 2023 m. rugsėjo 1-8 dienomis jubiliejinį 30-jį kartą.

Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras pristatė rekonstruotą Vilniaus kongresų rūmų salę

Rugsėjo 12 d. Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras surengė išskirtinį naujai rekonstruotos Vilniaus kongresų rūmų salės pristatymą. Planuojama, kad 2024 m. duris atversianti pagal naujausius standartus įrengta ir išskirtine simfoninei muzikai pritaikyta akustika pasižyminti koncertų salė taps viena patraukliausių koncertinių erdvių ne tik Lietuvoje, bet ir visose Baltijos šalyse. Pasibaigus pastato rekonstrukcijai ji vadinsis LVSO koncertų sale.

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro sezono atidarymo koncerte – muzikinė upės kelionė

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras naująjį 37-ą sezoną ir Pasaulinę muzikos dieną pasitinka pakylėtai. Po intensyvaus ir premjeromis turtingo III-iojo Klaipėdos festivalio šiandien teatras gyvena artėjančių įkurtuvių naujai pastatytame teatre nuotaikomis. Tapo gražia tradicija spalio 1-ą dieną sezoną pradėti simfoninės muzikos koncertu Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Klaipėdos fakulteto Didžiojoje salėje. Koncerto programoje – monumentalūs simfoninės muzikos kūriniai, teatro orkestro repertuare skambantys pirmą sykį. Orkestro meno vadovas ir vyriausias dirigentas Tomas Ambrozaitis įsitikinęs – orkestro patirtis ir branda leidžia imtis ir techniškai sudėtingų kūrinių partitūrų.

LNDT „RULETĖS“ REŽISIERIUS JO STRØMGREN: „KURTI ISTORIJĄ NUO NULIO REIKIA DRĄSOS“

Lietuvos nacionalinis dramos teatras 84 sezoną pradės rugsėjo 6 d. premjera paaugliams „Ruletė“, kurią stato žinomas norvegų režisierius ir choreografas Jo Strømgren. 2018 m. Lietuvos nacionaliniame dramos teatre jo sukurtas spektaklis „Durys“ pelnė net keturis Auksinius scenos kryžius (Jo Strømgren apdovanotas kaip geriausias choreografas).

Į Vilnių sugrįžta smuiko superžvaigždė Davidas Garrettas

Kitų metų pavasarį, 2024 m. kovo 10 d. Vilniaus koncertų salėje „Compensa“ savo pasirodymą surengs pasaulinio garso smuikininkas Davidas Garrettas. Koncertas Vilniuje yra įtrauktas į atlikėjo gastrolinį turą „David Garrett Iconic Tour“, kurio metu klasikinės muzikos žvaigždė pristatys savo naujausią albumą „Iconic“.

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro abonementų akcija

Ištikimiausiems Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro gerbėjams siūlome įsigyti abonementą į 2023 m. sezono rudens spektaklius ir kitus renginius su 50 procentų nuolaida bilietams! Abonemento nuolaidos akcija galioja nuo 2023 m. rugsėjo 5 d. iki spalio 31 d.

Muzikinio teatro orkestrui teks „prisijaukinti“ unikalią naujosios salės akustiką

„Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro salė bus unikaliausia regione ir pasižymės adaptyvia natūralia akustika. Visi kiti įspūdžiai pasipils, kai publika pagaliau galės įvertinti teatro pastato visumą ir juos po renginio užplūdusią emociją. KVMT turi visą išskirtinių savybių rinkinį, kuris leidžia tikėtis gero rezultato“, – sako UAB „Akustika plius“ akustikos konsultantas Viktoras Mekas. „Gera akustika nėra tik skaičiai ar fizika, tai yra visuma to, ką mes matome, girdime ir svarbiausia – jaučiame. Kurdami erdves mes jas ne tik girdime, bet ir matome. Tikimės, publika tai pajus“.

Rudenį Vilniaus mieste startuoja jau antroji meninių akcijų savaitė – MAS’23

Rugsėjo 11—17 dienomis Vilniaus viešosiose erdvėse vyks jau antroji meninių akcijų savaitė – MAS’23, kurios metu gausus menininkų būrys pristatys net septynias nemokamas menines akcijas. Nepriklausomos šiuolaikinio šokio meno organizacijos „Be kompanijos“ rengiama meninių akcijų savaitė skirta kalbėti aktualiomis visuomenei temomis, reaguoti į bendrą šio laikmečio diskursą bei plėsti meno prieinamumą, iškeliant jį iš įprastų ekspozicinių, scenos erdvių.

Klaipėdos muzikinio teatro pastato dizaine susilies modernumas ir puošyba lietuvišku moliu

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro interjero projekto autorius, dizaineris Marius Mateika kuria šiuolaikišką, jaukų, natūralų, Klaipėdos identitetą reprezentuojantį interjerą.

Minint 80-ąsias Vilniaus geto uždarymo metines – paskutinis balerinos šokis, parklupdęs nacių sargybinius

Tragiška žydų balerinos iš Lenkijos Francescos Mann (1917 – 1943) istorija, neginčytinai, – išskirtinė. Viena perspektyviausių savo kartos balerinų Lenkijoje 1943-aisiais buvo sušaudyta Aušvico-Birkenau koncentracijos stovykloje. Minint 80-ąsias geto uždarymo Vilniuje metines, lapkričio 26 dieną numatomas nacionalinės Izraelio baleto trupės „Jeruzalės baletas“ („Jerusalem Ballet“) pasirodymas „Memento…“, kuriame ir bus pasakojama apie baleriną F. Mann. Šio projekto sumanytoja ir įgyvendintoja Vlada Mikhaylova įsitikinusi, kad šis baleto pasirodymas visiems primins: blogis – visada baigiasi: „Norėtume, kad žmonės, kurie ateis pasižiūrėti šio baleto, iš jo išeitų su geromis mintimis, kad prisimintų, ir džiaugtųsi, kad viskas pasibaigė.“

Zigmars Liepiņš jubiliejui – jo sukurta opera „Paryžiaus katedra“ ir keturi debiutai

Lapkričio 4 dieną 18.30 valandą Žvejų rūmuose rodoma Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro opera „Paryžiaus katedra“ skiriama kompozitoriaus Zigmars Liepiņš 70 metų jubiliejui. Publikos laukia net keturi naujus vaidmenis pristatančių solistų debiutai.

LNDT PRISTATĖ NAUJĄ SEZONĄ IR REKLAMINĖS KAMPANIJOS „NEIK Į TEATRĄ“ ATOMAZGĄ

„Neik į teatrą, nes priprasi. Neik į teatrą, nes skaudės ir skaudins. Neik į teatrą, nes užsikrėsi. Neik į teatrą, nes primins, į ką nenori žiūrėti, kur nenori kreipti minties ir nuo ko esame įpratę nusisukti. Šis laikotarpis – naujojo jautrumo laikas, kai per sekundę viskas skyla į juoda ir balta, kai nuo tavęs lengvai gali nusisukti, kai pats esi linkęs apmėtyti kitą akmenimis, kai nuomonė – didžiausias ginklas. Tai laikas, kai mus žeidžia tai, kas seniau buvo savaime suprantama, kai drįstame atsistoti ir kalbėti, o kartu esame priversti tylėti, nes esame nutildyti. Neik į teatrą, jei bijai nesuprasti ir būti nesuprastas. Neik į teatrą, jei nenori pamatyti, kaip iš žaizdos teka visuomenės pūliai, kaip iš priešais stovinčio žmogaus veržiasi riksmas. Neik į teatrą, nes reikės mąstyti, kovoti, reaguoti. Neik į teatrą, nes jame skaudžiai susitinka privilegija ir skurdas, galios pozicijoje esantys ir tie, už kuriuos nuspręsta, kur jų vieta. Galiausiai, neik į teatrą, jei bijai mirties: tikros mirties ir tos, kuri primena mirtingumą: planetos nykimo, nutrūkusio ryšio, pakitusios sąmonės būsenos, atvirumo, kūnų maišto, kovos už identitetą, kartų konflikto. Neik į teatrą, jei bijai gyventi“, – naują Lietuvos nacionalinio dramos teatro (LNDT) sezoną pristatė meno vadovai Kamilė Gudmonaitė, Antanas Obcarskas ir Eglė Švedkauskaitė. Pasak jų, 84-asis sezonas suteiks stiprių išgyvenimų, todėl teatras įspėja, kad atėjus į šio sezono premjeras sukrėtimas gali likti ilgam.
 

Pirmadienį buvo atskleista LNDT naujo sezono reklaminės kampanijos koncepcija, kuri prasidėjo įvadiniais plakatais su lakonišku užrašu „Neik į teatrą“, sukėlusiais atgarsį ne tik teatro bendruomenėje, bet ir visuomenėje. Nuo šio pirmadienio – prie teatro ir mieste jau pasirodė nauji plakatai su pirmosios sezono premjeros „Ruletė“ reklama, kurioje – spektaklyje vaidinanti aktorė Rimantė Valiukaitė. Meno vadovai pabrėžia, kad afišoje esantis šūkis „Neik į teatrą. Priprasi“ skirtas reklamuoti pirmąją sezono premjerą. Kiekviena premjera turės atskirą afišą su skirtingu šūkio „Neik į teatrą“ prierašu.

„Pasirinkę provokuojančią ir rezonansą sukeliančią kampaniją mes su minimaliomis investicijomis sugebėjome sutelkti milžinišką auditoriją ir sukurti netikėtą dialogą apie teatro temą, kuri paprastai nesulaukia pagrindinių antraščių. Teatras, ir Lietuvos nacionalinis dramos teatras vėl aktualus. Tai parodo ir pardavimų rezultatai – tą savaitę, kai vyko kampanija, LNDT bilietų pardavimai išaugo dvigubai“, – teigia LNDT meno vadovai.

Pasak jų, jautriausiai į reklamą sureagavo ne žiūrovai, bet nevyriausybinių teatrų atstovai. Valstybinių bei nevalstybinių teatrų susipriešinimas ar priešinimas yra sena skaudi tema. Nevyriausybinis sektorius gauna neadekvačiai mažą finansavimą, bet valstybiniai teatrai taip pat gauna nepakankamai lėšų. Kultūros sektoriaus finansavimas yra bendras valstybės politikos klausimas. Ši reklaminė kampanija vėl paskatino sugrįžti prie senų ir skaudžių klausimų.

Bilietai.lt ir Teatrai.lt duomenimis, po „Neik į teatrą“ kampanijos pasirodymo, jų platinamų Vilniaus teatrų bilietų pardavimai vidutiniškai padidėjo 50 proc. Akivaizdu, kad ši reklaminė kampanija paskatino susidomėjimą ne tik LNDT, bet ir kitų teatrų renginiais. „Vieno teatro sukurta reklaminė kampanija tapo Lietuvos teatrų reklamine kampanija – džiugu, kad susidomėjimas naujuoju teatrų sezonu toks didžiulis ir dar daugiau žmonių mėgausis kokybišku kultūriniu turiniu“, – teigia didžiausios bilietų platinimo platformos Bilietai.lt atstovai.

Taigi pirmoji sezono premjera, kuriai skirtos naujos LNDT afišos, – žiūrovams puikiai pažįstamo režisieriaus ir choreografo Jo Strømgreno „Ruletė“. Šis norvegų kūrėjas prieš penkerius metus sukurtu spektakliu „Durys“ įrodė, kad refleksijai reikalinga distancija, – ten analizavęs lietuvių tautinio charakterio bruožus ir ydas, šįkart Jo Strømgrenas imasi tyrinėti, kokias svajones ir troškimus savyje užspaudžiame taip, kad jas išlaisvinti gali tik svaigalai. Tarsi ruletė besisukančios scenos režisieriaus ir aktorių pateikiamos kaip situacijų komedija, kur kiekvienas personažas bando pabėgti nuo kasdienybės, tikėdamasis svaigulyje patirti bent laikiną laimės jausmą. Į šią premjerą rugsėjo 6 dieną LNDT kviečia tiek jaunąją publiką, tiek vyresniuosius.

Mažojoje salėje premjerai intensyviai ruošiasi po šešerių metų pertraukos į LNDT sugrįžtanti Yana Ross. Jos spektaklis „Apmąstant omarą“ yra vienas iš šio sezono koncepcijos vėliavnešių – kūrybinė grupė tyrinės mūsų galimybes suprasti kito skausmą. Ar galime susitapatinti su verdamu gyvu omaru? Ar omarą verdantys šefai, kurie išeina iš virtuvės, kad nematytų jo kančios, gali būti palyginti su žmonėmis, nusigręžiančiais nuo kenčiančio artimo? Kokios yra empatijos ribos ir kokios aplinkybės jas nubrėžia? Atsakymų ieškosime nuo rugsėjo 21-osios. 

Šiemet Lietuvos nacionalinis dramos teatras trumpam atvers žiūrovams Didžiosios salės duris. Iš dalies rekonstruotoje salėje  bus parodyti legendiniai LNDT spektakliai „Lokis“, „Išvarymas“, „Tartiufas“, „Įstabioji ir graudžioji Romeo ir Džuljetos istorija“. Gruodžio 1 d. čia bus pristatyta laukiamiausia šio sezono premjera – LNDT meno vadovė Kamilės Gudmonaitės režisuojama šiuolaikinė opera. Vasario viduryje Didžioji salė vėl užsidarys iki naujo sezono pradžios (2024 m. rudens), kad būtų baigti rekonstrukcijos darbai.

Kamilės Gudmonaitės režisuojama taksofono opera „Dalykai, kurių neišdrįsau pasakyti, ir dabar jau per vėlu“ yra bendras LNDT ir VšĮ „Operomanija“ bei Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro projektas. Šis darbas – puikus dviejų nacionalinių kultūros įstaigų ir aktyviai naujosios operos lauką keičiančios viešosios įstaigos bendradarbiavimo pavyzdys. Šioje šiuolaikinėje operoje Kamilė Gudmonaitė sujungs gyvą orkestro muziką, chorą ir aktorius bei vizualiuosius menus, kad galėtume išgyventi atsisveikinimą su tais, kurių jau nebėra arba su kuriais mūsų ryšiai skaudžiai nutrūko. Tai proga kolektyviniam apsivalymui, ritualui, suvienijančiam visus kada nors mylėjusius ir praradusius. Į Didžiosios salės premjerą kviečiame gruodžio 1–3 dienomis.

„Džiaugiamės, kad Mažosios salės repertuarą papildys naujas spektaklis itin reikliems žiūrovams – vaikams“ – sakė K. Gudmonaitė, A. Obcarskas ir E. Švedkauskaitė. Pagal Jurgos Vilės knygą „Sibiro haiku“ išgyvenimo sunkiomis sąlygomis vadovą mažiesiems kuria režisierius Augustas Gornatkevičius, kurio spektaklis vaikams „Emilių Emilis“ 2021 metais nominuotas Auksiniam scenos kryžiui. Su režisieriumi dirba ir Auksinio scenos kryžiaus laureatė, scenaristė, režisierė bei dramaturgė Birutė Kapustinskaitė. 

Dresdene pagrindinį prizą už spektaklį „Sirenų tyla“ jaunųjų režisierių konkurse „Fast Forward“ pelniusi režisierė Laura Kutkaitė sugrįžta į LNDT Mažąją salę su spektakliu „Teiresijo krūtis“ pagal Guillaume’o Apollinaire’o kūrinį. Siurrealizmo manifestu laikomą pjesę režisierė ir jos bendražygiai pavers choreografiniu sapnu apie pyktį, švelnumą ir bandymus susikalbėti skirtingų lyčių atstovams. 

Įžengus į 2024-uosius Mažojoje salėje spektaklį pristatys ir LNDT meno vadovas Antanas Obcarskas. „Pjesė gyvenantiems išnykimo laikais“ – LNDT kartu su dvylika garsiausių Europos teatrų vykdomo tvaraus teatro projekto STAGES dalis. Antano Obcarsko spektaklis, kuris bus rodomas naudojant tik spektaklio metu dviračiais generuojamą elektros energiją, pasakos apie vis gilėjantį žmogaus veiklos pėdsaką Žemėje, kurio pasekmes netikėtai pajutome šią vasarą Europą siaubiant klimato pokyčių sukeltiems gaisrams ir audroms. 

Sezoną užbaigs Lietuvos teatro meistras Gintaras Varnas, ruošiantis žiūrovams kandžią satyrą pavadinimu „Viktoras, arba vaikai valdžioje“ pagal siurrealisto Roger Vitraco kūrinį. Tai akylas žvilgsnis į mus, pasiduodančius troškimui būti valdomiems ir savo laisvę spręsti atiduoti už iliuzinę ramybės minutėlę. Režisierius į Lietuvos nacionalinį dramos teatrą sugrįžta po 2016 m. kurto spektaklio „Oidipo mitas“ ir tęsia socialinės realybės įkvėptos vaizduotės tyrinėjimus. 


 
Paieška nedavė rezultatų
Loading...
Perkrauti