Pianistas Darius Mažintas kviečia į muzikos vakarą, kuriame susipina du nepaprasti pasauliai – Philipo Glasso minimalistinės vizijos ir Eriko Satie introspektyvūs garsovaizdžiai. Ši programa kviečia sustoti, įsiklausyti ir pajusti, kaip muzika gali tapti erdve, kurioje tirpsta laikas.
Philip Glass – „Metamorphosis“ (1988)
Penkių dalių fortepijoninis ciklas, sukurtas įkvėpus Franz’o Kafkos kūrybos ir Glasso muzikinių teatro projektų. Čia vyrauja minimalistinė estetika – nuolat kartojamos struktūros, lėti harmoniniai virsmai ir ritminė tėkmė. Glasso muzika nepasakoja istorijos, o kuria būseną – subtilų pasaulį, kuriame laikas sustoja, o emocijos iškyla iš nedidelių, lėtai augančių motyvų.
Erik Satie – „Gnossiennes“ ir „Gymnopédies“
Satie laikomas vienu ryškiausių modernizmo pradininkų XX a. muzikoje. Jo garsiausieji kūriniai pasižymi asketišku paprastumu, netikėtomis harmonijomis ir ritmine laisve. „Gymnopédies“ dažnai siejamos su impresionizmo užuomazgomis, o „Gnossiennes“ atskleidžia Satie eksperimentus su modaline harmonija ir atviru, svajingu muzikiniu laiku. Ši muzika kviečia atsigręžti į save – ji yra tylos, vidinės ramybės ir gilios refleksijos erdvė.
Darius Mažintas – lietuvių pianistas, garsėjantis subtiliomis, giliai jaučiomis interpretacijomis. Gimęs Vilniuje 1982 m., jis baigė M. K. Čiurlionio menų mokyklą, studijavo Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje bei G. Verdi konservatorijoje Milane. Pianistas koncertavo JAV, Vokietijoje, Prancūzijoje, Italijoje, Švedijoje, Nyderlanduose ir kitose šalyse, pasirodė tarptautiniuose festivaliuose bei bendradarbiauja su žinomais Lietuvos atlikėjais ir orkestrais. Jo diskografijoje – albumas „Letters from the Past: Jewish Songs“ ir soliniai klasikinės muzikos įrašai.
Nuotrauka: D. Umbraso