Skaityti daugiau
Netikėtos šokio draugystės: Lukas Karvelis ir Dovydas Strimaitis
Paskutiniosiomis kovo dienomis du buvę Nyderlandų CODARTS mokyklos kursiokai Lukas Karvelis ir Dovydas Strimaitis pristatys savo darbus publikai. Luko, vos prieš kelias dienas laimėjusio prizą Štutgarte už darbą „She Dreamt of Being Washed Away To the Coast“, choreografinį debiutą „Yet Another Day in Paradise“ kovo 24 d. Menų Spaustuvėje galės išvysti Vilniaus žiūrovai. Dovydo premjera „A Duet“ bus rodoma kovo 30d. Vanves teatre, ArtDanThé festivalyje Paryžiuje. Štai taip, kažkada džiaugęsi, kad galime kalbėti apie pirmąją Lietuvos šiuolaikinio šokio kartą, vėliau – pirmuosius lietuvių užaugintus šokėjus, šiandien turime jauną tarptautinę lietuvių kūrėjų kartą, kurią pristato jauna ir nepriklausoma šokio organizacija „Be Kompanijos“.„Sapnai ir kaktusai“: premjera Klaipėdoje gėrėjosi ir pasaulyje žinomi šiuolaikinio šokio kūrėjai
Tik likus pusantros valandos iki premjeros Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre Palangoje nusileido lėktuvas pirmą kartą į Lietuvą atskraidinęs baleto pasaulio įžymybę, choreografą Alexanderį Ekmaną. Kūrėjas nusprendė kartu su publika ir kolega choreografu Robertu Bondara pasimėgauti pirmą kartą Baltijos šalyse pastatytu savo kūriniu „Cacti“ (Kaktusai).„Sapnai ir kaktusai“: premjerą Klaipėdoje pasitiks ir pasaulinė žvaigždė Alexanderis Ekmanas
Ypatingas įvykis: pristatyti Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre užgimusios premjeros atvyksta žinomas kūrėjas – baleto pasaulio įžymybė, choreografas Alexanderis Ekmanas, kuris pajūryje viešės tik vieną dieną. Prieš premjerą publikos laukia staigmena – susitikimas su choreografu.Donatas Bielkauskas: pri(si)minti praeitį, pažinti dabartį, kurti ateitį
„Istorijų opera „Klaipėda“, kuri rugpjūčio 4-ąją bus pristatyta Klaipėdos elinge, viena iš gražių istorinių iniciatyvų. Norėtųsi, kad ši istorijų opera klausytojus paakintų pasidomėti mūsų krašto išskirtinumu ne vien minint reikšmingą visai Lietuvai įvykį, bet ir suvokiant daugiasluoksnę čia gyvenusių žmonių kasdienybės patirtį, jų viltis“,- pasakoja Donatas Bielkauskas (Donis).Tarptautinį pripažinimą ir visus įmanomus apdovanojimus Lietuvoje pelniusi „Eglė žalčių karalienė“ atvyksta į Kauną
Gegužės 17 dieną Kauno publikos laukia pažintis su Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro šokio spektakliu „Eglė žalčių karalienė“ sukurtu choreografo Martyno Rimeikio. „Auksiniais scenos kryžiais“ ir „Padėkos kauke“ apdovanotas, LRT įrašytas ir transliuotas bei prancūzų kultūros kanale „Mezzo TV“ rodytas Eduardo Balsio šokio spektaklis „Eglė žalčių karalienė“ buvo gastrolėse Lenkijoje, o dabar ruošiasi susitikimui su Kauno publika.Pasaulinio lygio žvaigždė Džonas Malkovičius atvyksta į Lietuvą
2023 m. balandį į Lietuvą atvyks pasaulinio lygio žvaigždė Džonas Malkovičius. Jis kartu su lietuvių aktore Ingeborga Dapkūnaite atliks pagrindinius vaidmenis spektaklyje „Medvilnės laukų vienatvėje“. Režisieriaus Timofėjaus Kulabino spektaklį pagal prancūzų dramaturgo Bernardo-Marie Koltèso pjesę žiūrovai galės išvysti balandžio 26-27 d. Vilniuje.Klaipėdos muzikinis teatras - tarptautiniame baleto pasaulio žemėlapyje: čia šiuo metu gimsta Alexanderio Ekmano „Kaktusai“!
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro baleto trupė šiuo metu repetuoja pasaulinio garso choreografo Alexanderio Ekmano choreografinę kompoziciją „Kaktusai“. Kovo 17, 18 ir 31 dienomis teatras pakvies į išskirtinę premjerą. Tai vienas populiariausių choreografo kūrinių, sulaukiantis didžiulio publikos susidomėjimo bei nuolat statomas garsiausiuose pasaulio teatruose. Vien šiuo metu „Kaktusų“ premjeros ruošiamos net penkiose šalyse!Zigmars Liepiņš jubiliejui – jo sukurta opera „Paryžiaus katedra“ ir keturi debiutai
Lapkričio 4 dieną 18.30 valandą Žvejų rūmuose rodoma Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro opera „Paryžiaus katedra“ skiriama kompozitoriaus Zigmars Liepiņš 70 metų jubiliejui. Publikos laukia net keturi naujus vaidmenis pristatančių solistų debiutai.Iš Niujorko į Klaipėdą. Kritikų liaupsinamas teatro titanas kuria spektaklį Klaipėdos dramos teatre
Jo spektakliai visada sutraukia minias žiūrovų, jo studentai jį dievina, o jo teatro mokykla apibrėžiama kaip neturinti lygių. Režisierius Dmitrijus Krymovas ateinančią savaitę grįžta finaliniam repeticijų etapui prieš ilgai planuotą jo spektaklio „Fragmentas“ premjerą Klaipėdos dramos teatre kovo 21 d.
Prieš porą metų režisierius atvyko į kūrybines dirbtuves tarptautiniame teatro festivalyje „TheAtrium“, susipažino su aktoriais, Klaipėdos dramos teatru ir priėmė sprendimą čia kurti spektaklį. Lietuvoje jis kuria pirmą kartą, nors pati šalis jam nėra svetima, čia, pajūryje, viešėdavo vaikystėje su savo tėčiu, legendiniu režisieriumi Anatolijumi Efrosu.
Klaipėdos dramos teatro meno vadovas Gintaras Grajauskas pasakojo, kad užmegzti ryšį su D. Krymovu paakino atsitiktinumas, „beieškodamas spektaklių festivaliui internete aptikau pokalbį su juo ir jis man pasirodė labai įdomus ir kaip žmogus, ir kaip režisierius. Užsikabinau, pradėjau gilintis. Jo biografija taip pat netradicinė režisieriams. Jis buvo dailininkas, scenografas, o kai pradėjo pats kurti spektaklius, buvo pastebėtas jau po paties pirmojo, daryto kartu su studentais kolegomis, taip pat scenografais“. D. Krymovo teatrinė kalba išsiskiria savita sąranga – jis drąsiai eksperimentuoja trindamas ribas tarp skirtingų meno formų, jo spektakliuose scenografija gyva ir tokia pat svarbi perteikiant spektaklių idėjų evoliuciją kaip ir personažai, režisierius spektakliuose išmoningai naudojasi kiekviena detale – nuo kostiumų iki paskirų rekvizito objektų, kurdamas savitus, fizinės realybės konvencijas peržengiančius simbolizmo kupinus pasakojimus. Paskutinį nemažai dėmesio JAV kultūrinėje žiniasklaidoje sulaukusį jo darbą „Vyšnių sodas“ (spektaklio premjera vyko Wilmos teatre (The Wilma Theater) Filadelfijoje 2022 m. balandį) kritikai įvardijo kaip sukrečiantį, stulbinantį, aštriai juokingą, giliai liūdną ir būtiną pamatymo spektaklį.
„D. Krymovo spektakliai, kuriuos mačiau, yra išskirtiniai, net nesugalvoju, su kokiu kitu režisieriumi būtų galima jį palyginti, – kalbėjo G. Grajauskas, – režisierius turi labai subtilų, jautrų pasaulio matymą ir aštrų humoro jausmą, be kita ko, jis ir socialinis kritikas. D. Krymovo Rusijoje kurti spektakliai antiputinistiniai ir antiimperiniai.“ Anot Klaipėdos dramos teatro vadovo, jei įprastai pripažinimo sulaukę režisieriai Rusijoje gali džiaugtis turėdami savo teatrus, dalinamus už lojalumą, D. Krymovas nuo 2014 m., kai viešai pasisakė prieš Krymo okupaciją, ėmė vis labiau kliūti valdžiai, tad ir savo spektaklius kūrė neturėdamas savo teatro, susidurdamas su įvairiais sunkumais.
Šiuo metu režisierius gyvena Niujorke, ten turi įkūręs savo teatro laboratoriją „Krymov Lab NYC“, kuria spektaklius.
D. Krymovas garsėja tuo, kad dirba savotiškais ciklais, Wilmos teatre kūrė pagal A. Čechovą, tai ir Klaipėdoje kuriamas spektaklis atsispiria nuo A. Čechovo, šįkart jo „Trijų seserų“. Tiksliau – nuo vienintelės jo scenos. „Pasikvietę į Klaipėdą D. Krymovui nesiūlėme jokios medžiagos, žinojome, kad jis dirba specifiškai, savaip – jis remiasi konkrečia dramaturgine medžiaga, bet ją radikaliai perkuria, akcentuoja kurį nors vieną personažą. Spektaklio tekstas yra D. Krymovo autorinis kūrinys, pradinė medžiaga tėra atspirties taškas“, – apibendrino G. Grajauskas.
Pats D. Krymovas, besiruošiantis paskutiniam repeticijų etapui Klaipėdoje, klausiamas apie spektaklį sukonkretino, kad „Fragmentas“ yra „Trijų seserų“ trečiojo veiksmo pradžia, „tai – naktinis gaisras. Centre, tarsi po padidinamuoju stiklu – Olga, vyriausioji iš seserų. Šiame dramatiškame kūrinyje – atviras nervas, baimė, nuojauta ir kova. Ta kova beviltiška ir nelabai sėkminga, kaip ir visų A. Čechovo herojų, taip ir Olgos bandymai nugalėti likimą yra pasmerkti žlugti. Lieka tik potraukis vienas kitam, kančia ir vienatvė. A. Čechovui rūpi ne rezultatas, o pastanga, būtent dėl to jo personažai mums artimi ir brangūs. Iškart atsakysiu ir į galimai kilsiantį klausimą, kodėl fragmentas, o ne visa pjesė: kartą pastebėjau, kad žiūrint į kokį garsų paveikslą man kur kas įdomiau įsižiūrėti į jo detales, ne visumą, detalėse lyg kokiame vandens laše pamatau atsispindint dailininko asmenybę. Taip ir teatre – tai, ką darau, savotiškas žaidimas. Teatrinis žaidimas. Manau, kad A. Čechovas ne vangus ir apatiškas, o labai energingas, ryškus ir net nuožmus, tad tikiu, kad pasirinkta ugnies scena kuo puikiausiai tinka mano žaidimui. Tereikia atsipalaiduoti ir žiūrėti. Ir galbūt žiūrovai pajus simpatiją ir gailėsis tų visų artimų žmonių, nesugebančių tinkamai apsaugoti savęs, savo meilės ir savo namų“.
Dmitrijaus Krymovo režisuoto spektaklio „Fragmentas“ premjera Klaipėdos dramos teatre kovo 21 ir 22 dienomis.
Dmitrijus Krymovas gimė 1954 m. 1976 m. baigė Maskvos dailės teatro (MCHAT) studijos Scenografijos fakultetą, po to pradėjo dirbti Maskvos teatre Malaja Bronnaja gatvėje. Ten kaip scenografas dirbo kartu su tėvu, žinomu režisieriumi Anatolijumi Efrosu. Po 1990 m. D. Krymovas aktyviai veikė kaip dailininkas, jo kūriniai pasklidę įvairiuose muziejuose ir galerijose. 2002 m., būdamas 48 metų, D. Krymovas pradėjo režisieriaus karjerą. Nuo tada jo kūriniai yra pelnę daugybę įvairiausių apdovanojimų.Spektaklius jis jau kūrė JAV, Jungtinėje Karalystėje, Brazilijoje, Australijoje, Naujojoje Zelandijoje, Suomijoje, Estijoje ir t. t. 2016 m. režisierius buvo pakviestas vesti meistriškumo klasę Jeilio universitete.
D. Krymovas šiuo metu gyvena Niujorke, vadovauja savo įkurtai teatro laboratorijai „Krymov Lab NYC“.



foto: Paulius Sadauskas
Prieš porą metų režisierius atvyko į kūrybines dirbtuves tarptautiniame teatro festivalyje „TheAtrium“, susipažino su aktoriais, Klaipėdos dramos teatru ir priėmė sprendimą čia kurti spektaklį. Lietuvoje jis kuria pirmą kartą, nors pati šalis jam nėra svetima, čia, pajūryje, viešėdavo vaikystėje su savo tėčiu, legendiniu režisieriumi Anatolijumi Efrosu.
Klaipėdos dramos teatro meno vadovas Gintaras Grajauskas pasakojo, kad užmegzti ryšį su D. Krymovu paakino atsitiktinumas, „beieškodamas spektaklių festivaliui internete aptikau pokalbį su juo ir jis man pasirodė labai įdomus ir kaip žmogus, ir kaip režisierius. Užsikabinau, pradėjau gilintis. Jo biografija taip pat netradicinė režisieriams. Jis buvo dailininkas, scenografas, o kai pradėjo pats kurti spektaklius, buvo pastebėtas jau po paties pirmojo, daryto kartu su studentais kolegomis, taip pat scenografais“. D. Krymovo teatrinė kalba išsiskiria savita sąranga – jis drąsiai eksperimentuoja trindamas ribas tarp skirtingų meno formų, jo spektakliuose scenografija gyva ir tokia pat svarbi perteikiant spektaklių idėjų evoliuciją kaip ir personažai, režisierius spektakliuose išmoningai naudojasi kiekviena detale – nuo kostiumų iki paskirų rekvizito objektų, kurdamas savitus, fizinės realybės konvencijas peržengiančius simbolizmo kupinus pasakojimus. Paskutinį nemažai dėmesio JAV kultūrinėje žiniasklaidoje sulaukusį jo darbą „Vyšnių sodas“ (spektaklio premjera vyko Wilmos teatre (The Wilma Theater) Filadelfijoje 2022 m. balandį) kritikai įvardijo kaip sukrečiantį, stulbinantį, aštriai juokingą, giliai liūdną ir būtiną pamatymo spektaklį.
„D. Krymovo spektakliai, kuriuos mačiau, yra išskirtiniai, net nesugalvoju, su kokiu kitu režisieriumi būtų galima jį palyginti, – kalbėjo G. Grajauskas, – režisierius turi labai subtilų, jautrų pasaulio matymą ir aštrų humoro jausmą, be kita ko, jis ir socialinis kritikas. D. Krymovo Rusijoje kurti spektakliai antiputinistiniai ir antiimperiniai.“ Anot Klaipėdos dramos teatro vadovo, jei įprastai pripažinimo sulaukę režisieriai Rusijoje gali džiaugtis turėdami savo teatrus, dalinamus už lojalumą, D. Krymovas nuo 2014 m., kai viešai pasisakė prieš Krymo okupaciją, ėmė vis labiau kliūti valdžiai, tad ir savo spektaklius kūrė neturėdamas savo teatro, susidurdamas su įvairiais sunkumais.
Šiuo metu režisierius gyvena Niujorke, ten turi įkūręs savo teatro laboratoriją „Krymov Lab NYC“, kuria spektaklius.
D. Krymovas garsėja tuo, kad dirba savotiškais ciklais, Wilmos teatre kūrė pagal A. Čechovą, tai ir Klaipėdoje kuriamas spektaklis atsispiria nuo A. Čechovo, šįkart jo „Trijų seserų“. Tiksliau – nuo vienintelės jo scenos. „Pasikvietę į Klaipėdą D. Krymovui nesiūlėme jokios medžiagos, žinojome, kad jis dirba specifiškai, savaip – jis remiasi konkrečia dramaturgine medžiaga, bet ją radikaliai perkuria, akcentuoja kurį nors vieną personažą. Spektaklio tekstas yra D. Krymovo autorinis kūrinys, pradinė medžiaga tėra atspirties taškas“, – apibendrino G. Grajauskas.
Pats D. Krymovas, besiruošiantis paskutiniam repeticijų etapui Klaipėdoje, klausiamas apie spektaklį sukonkretino, kad „Fragmentas“ yra „Trijų seserų“ trečiojo veiksmo pradžia, „tai – naktinis gaisras. Centre, tarsi po padidinamuoju stiklu – Olga, vyriausioji iš seserų. Šiame dramatiškame kūrinyje – atviras nervas, baimė, nuojauta ir kova. Ta kova beviltiška ir nelabai sėkminga, kaip ir visų A. Čechovo herojų, taip ir Olgos bandymai nugalėti likimą yra pasmerkti žlugti. Lieka tik potraukis vienas kitam, kančia ir vienatvė. A. Čechovui rūpi ne rezultatas, o pastanga, būtent dėl to jo personažai mums artimi ir brangūs. Iškart atsakysiu ir į galimai kilsiantį klausimą, kodėl fragmentas, o ne visa pjesė: kartą pastebėjau, kad žiūrint į kokį garsų paveikslą man kur kas įdomiau įsižiūrėti į jo detales, ne visumą, detalėse lyg kokiame vandens laše pamatau atsispindint dailininko asmenybę. Taip ir teatre – tai, ką darau, savotiškas žaidimas. Teatrinis žaidimas. Manau, kad A. Čechovas ne vangus ir apatiškas, o labai energingas, ryškus ir net nuožmus, tad tikiu, kad pasirinkta ugnies scena kuo puikiausiai tinka mano žaidimui. Tereikia atsipalaiduoti ir žiūrėti. Ir galbūt žiūrovai pajus simpatiją ir gailėsis tų visų artimų žmonių, nesugebančių tinkamai apsaugoti savęs, savo meilės ir savo namų“.
Dmitrijaus Krymovo režisuoto spektaklio „Fragmentas“ premjera Klaipėdos dramos teatre kovo 21 ir 22 dienomis.
Dmitrijus Krymovas gimė 1954 m. 1976 m. baigė Maskvos dailės teatro (MCHAT) studijos Scenografijos fakultetą, po to pradėjo dirbti Maskvos teatre Malaja Bronnaja gatvėje. Ten kaip scenografas dirbo kartu su tėvu, žinomu režisieriumi Anatolijumi Efrosu. Po 1990 m. D. Krymovas aktyviai veikė kaip dailininkas, jo kūriniai pasklidę įvairiuose muziejuose ir galerijose. 2002 m., būdamas 48 metų, D. Krymovas pradėjo režisieriaus karjerą. Nuo tada jo kūriniai yra pelnę daugybę įvairiausių apdovanojimų.Spektaklius jis jau kūrė JAV, Jungtinėje Karalystėje, Brazilijoje, Australijoje, Naujojoje Zelandijoje, Suomijoje, Estijoje ir t. t. 2016 m. režisierius buvo pakviestas vesti meistriškumo klasę Jeilio universitete.
D. Krymovas šiuo metu gyvena Niujorke, vadovauja savo įkurtai teatro laboratorijai „Krymov Lab NYC“.



foto: Paulius Sadauskas
Paieška nedavė rezultatų