Skaityti daugiau
Didžiausi gruodžio renginiai: Donatas Montvydas, Justinas Jarutis, „Mokinukės“ ir „Eurovizijos“ nugalėtojas
Paskutinis metų mėnuo išsiskirs gausybe didžiulių Lietuvos atlikėjų areninių šou. Donatas Montvydas ir Justinas Jarutis kvies į grandiozinius koncertus, turą surengs legendinės „Mokinukės“, o grupė „SEL“ sieks naujo rekordo.MMLAB pristato spektaklį apie ligą ir išgyvenimą
Gruodžio 13 ir 14 d. Menų spaustuvės Juodojoje salėje bus pristatyta antroji Meno ir mokslo laboratorijos (MMLAB) sezono premjera „Still life“. Drauge su Bristolio teatro kompanija „Mechanimal“ kuriamas eksperimentinis spektaklis nagrinėja, kaip žmogaus kūnas, susidūręs su mirtimi, vėl atranda gyvybės pulsą.Režisierius Aleksandr Špilevoj: „Kai esame nelaimingi, mes bėgame ne kažkur, o nuo kažko“
Lapkritį Valstybiniame Šiaulių dramos teatre įvyko premjera „Migla“. Pokalbyje su premjeros režisieriumi ir pjesės autoriumi Aleksandru Špilevojumi kviečiame skaityti apie tai, kas įkvėpė parašyti pjesę bei kokie santykiai kūrėją sieja su dramaturgija, archetipais ir praeitimi.10 valstybių vienijantis tarptautinis projektas „SPARSE Plius“ keičia Lietuvos regionų kultūrinį gyvenimą
Profesionalųjį meną atvežti ten, kur jo trūksta – tokį tikslą kelia tarptautinis projektas „SPARSE Plius“, apimantis net 10 Europos valstybių. Lietuvoje projektą įgyvendina asociacija „Žuvies akis“, o jo veiklos jau keletą metų praturtina mažų miestelių regionuose kultūrinį gyvenimą.''Jaunimo linijos'' gero darbo kuponas
"Jaunimo linijos" gero darbo dovanų kuponas – tai prasminga dovana, kuri keičia gyvenimus.Kalėdas teatras pasitinka su nepaprasto grožio istorija mažiesiems žiūrovams
Kalėdos – stebuklų ir dovanų metas. Šiais metais Valstybinis Šiaulių dramos teatras mažiesiems žiūrovams dovanoja nuostabaus grožio pasakojimą apie porcelianinį triušį. Spektaklį pagal visame pasaulyje populiarų amerikiečių autorės Kate DiCamillo romaną „Nepaprasta Edvardo Tiuleino kelionė“ kuria jauna režisierė Milda Mičiulytė.Tomas Dirgėla knygų herojus perkėlė į miuziklą: drebėjo kojos ir šypsena
Populiarusis rašytojas Tomas Dirgėla vėl stebina savo skaitytojus – perkėlė savo knygų herojus į muzikinio teatro sceną, kur pats pasirodė su profesionaliais aktoriais. Vaikų pamilti veikėjai gyvai pirmą kartą su skaitytojais susitiko Ukmergėje, kur garsiomis ovacijomis sutiko miuziklo visai šeimai „Domas ir Tomas: dingusių veikėjų byla“ premjerą.LEGENDINIAM LIETUVOS TEATRO SPEKTAKLIUI „NUSIŠYPSOK MUMS, VIEŠPATIE“ – 30 METŲ
Valstybiniame Vilniaus mažajame teatre lapkričio 5 d. buvo paminėta režisieriaus Rimo Tumino spektaklio „Nusišypsok mums, Viešpatie“ premjera, ta proga VMT įvyko parodos atidarymas skirtas spektaklio 30-mečiui. Į Lietuvos teatro aukso fondą įtraukto kūrinio premjera įvyko 1994 m. lapkričio 4 d. tuometiniame Lietuvos valstybiniame akademiniame teatre, kuriame glaudėsi vietos dar neturėjusi Mažojo teatro trupė.Muzikinis spektaklis ''Ledo širdis. Nauja istorija''
Jei jūs ir jūsų vaikai žiūrėjote itin populiarų animacinį filmuką „Ledo širdis“ („Frozen“), pagrindiniai spektaklio veikėjai jums bus pažįstami, tačiau siužetas sužavės naujais, netikėtais vingiais. Na, o jei nematėte animacinio filmo, tiesiog pirkite bilietus į spektaklį ir mėgaukitės - puiki nuotaika ir daug įspūdžių jums ir jūsų vaikams garantuoti!Mantas Jankavičius po 12 metų pertraukos teatro scenoje: tai meilės istorija, kuria galima patikėti
Ketvirtadienio vakarą Ukmergėje žiūrovai rinkosi į Dainiaus Kazlausko režisuoto spektaklio „Dviese ant stogo“ premjerą – čia, po 12 metų pertraukos, į teatro sceną sugrįžo aktorius ir dainininkas Mantas Jankavičius.Superherojai gelbsti Kalėdas
Pirmą kartą Klaipėdoje muzikaliausias, linksmiausias ir labiausiai jaudinantis spektaklis vaikams ir visai šeimai - „Superherojai gelbsti Kalėdas“!Jurijus Smoriginas: iš pasakų neišaugama – jos auga kartu su mumis
Gruodžio mėnesį Lietuvos publikai bus pristatytas naujausias Jurijaus Smorigino režisuotas kūrinys – muzikinis spektaklis visiems „Riešutėliai Pelenei“, kuriame maestro kuria ne tik choreografiją, bet ir Šokių mokytojo vaidmenį. Šiuo metu Italijoje viešintis J. Smoriginas mielai sutiko pasidalinti savo mintimis apie naująjį spektaklį ir savo aistrą kūrybai.Naujametinė komedija „Likimo ironija, arba po pirties“
Jūsų laukia ryškus pasirodymas su humoro natomis, lengva melancholija ir, žinoma, romantika, kuria taip malonu dalintis su artimiausiais žmonėmis. Ši jaudinanti ir komiška istorija apie atsitiktinius susitikimus, meilę ir likimą jau seniai yra neatsiejama Naujųjų metų tradicijų dalis.ŠVENTINIS SPEKTAKLIS I IŠMINTINGASIS BESMEGENIS
Per Kalėdas nutinka patys netikėčiausi dalykai. Netikite? Tuomet jums būtinai reikia išgirsti istoriją apie nepaprastus aštuonmečio Sauliaus ir Sniego Senio nuotykius šventinę žiemos naktį!Spektaklis vaikams ''Misija - Kalėdos''
„SOS SOS! Girdite elitinio elfų būrio pagalbos šauksmą. Viso pasaulio Kalėdoms iškilo reali grėsmė išnykti! Nedelsiant reikalinga visų žmonių, pasaulio vaikų pagalba ypatingo slaptumo misijai. Junkis prie misijos „Kalėdos“ ir padėk išgelbėti viso pasaulio Kalėdas!“ (Pirmojo elfų būrio vadas).Baletas KITAS PASAULIS Pagal Depeche Mode muziką
Baltijos baleto teatro (BBT) 15-to sezono jubiliejinio spektaklio KITAS PASAULIS pagal Depeche Mode muziką sensacija sostinėje! Vienas žinomiausių japonų rašytojų pasaulyje ir grupė, kurios dainas žmonės moka atmintinai, susitinka vienoje scenoje. Baletą „Kitas pasaulis“ įkvėpė tiek virš 40 metų anšlaginius koncertus visame pasaulyje rengiantys depešai, tiek dešimtmečiu jaunesnis Haruki Murakami romanas „Negailestinga stebuklų šalis ir pasaulio galas“.„Pranašystė“ Jaunimo teatre: ačiū Handkei
Jaunimo teatre reziduojantis jauniausios kartos režisierius Justinas Vinciūnas pasiūlė beprotišką idėją – parengti Peterio Handkės avangardinės pjesės „Pranašystė“ skaitymą su vyriausios kartos teatro aktoriais Algirdu Latėnu, Vidu Petkevičium, Sauliumi Sipaičiu, Gediminu Storpirščiu. Šį pavasarį įvykęs pjesės skaitymas tapo tikru atradimu. Po ilgos pertraukos susitikę Jaunimo teatro senbuviai lyg patyrę džiazo muzikantai „sugrojo“ dar jauno Handkes sukurtą „Pranašystę“ taip, kad ji suskambėjo it biblinė metafora, ir kartu – žaisminga, autoironiška odė kasdienybei bei absurdiškai dabarčiai. Iš ano pjesės skaitymo gimsta spektaklis – kaip skirtingų kartų menininkų dialogas. Už jo inspiraciją visi kartu sako: ačiū Handkei…Mantas Jankavičius pristato dainą „Dviese ant stogo“, parašytą netrukus pasirodysiančiam spektakliui
Aktorius ir dainininkas Mantas Jankavičius grįžta su nauja daina ir elegantišku jos vaizdo klipu – kūrinys „Dviese ant stogo“ nuo spalio pabaigos skambės naujame Dainiaus Kazlausko režisuotame spektaklyje tokiu pačiu pavadinimu, kuris bus rodomas visoje Lietuvoje.Spektaklis "Kiti" (rež. Darius Gumauskas) pagal garsiausią pasaulio egzistencialistą J.P. Sartrą – drama, virstanti absurdo komedija!
Įsivaizduokime: keturi žmonės, tokie skirtingi, jog gyvenime net nebandytų susipažinti, papuola į vieną kambarį, iš kurio, panašu, jau neišeis. Ši paradoksali situacija, kurioje turėtų įvykti kiekvieno iš veikėjų sąžinės revizija, yra sunkiai įmanoma, kai tuo pat metu į tave žiūri kiti trys – su savo pretenzijomis į tavo mintis ir į tai, ką tu turėtum veikti amžinybėje. Kuo ilgiau jie negali išeiti iš kambario, tuo labiau atsiskleidžia tai, koks žmogus vis dėlto menkas ir absurdiškai juokingas.VIENA KOJA HOLLYWOODE
Debiutinėje aktoriaus Manto Vaitiekūno pjesėje „VIENA KOJA HOLIVUDE“ vaizduojama specifinė, bet kartu ir universali situacija – aktorių atranka į siaubo filmą. Į peržiūrų kambarį, vienas po kito ateina vis nauji aktoriai su tikslu tapti kino žvaigždėmis.Edo Sheerano ir didžiųjų renginių įtaka Lietuvos ekonomikai
Pasaulinio lygio muzikos žvaigždžių koncertai ir išskirtiniai sporto renginiai į Lietuvą pritraukia tūkstančius užsienio turistų bei skatina judėjimą šalies viduje. Artimiausias toks renginys – Edo Sheerano koncertas Kaune šią savaitę. Panagrinėkime, kokią įtaką renginių turizmas turi mūsų šalies ekonomikai?20 metų Lietuvos renginių rinkoje: nuo eilių kasose iki skaitmeninio perversmo
Didžiausias šalies bilietų pardavimo tinklas „Bilietai.lt“ šiemet mini 20-ąjį jubiliejų. Įmonės vadovo Ramūno Šaučikovo teigimu, šiandieninė renginių pasiūla Lietuvoje, lyginant su gyventojų skaičiumi, yra labai plati ir kokybiška, o rinkos pokyčius diktuoja kintantys vartotojų įpročiai.Sutikite didžiausias metų žiemos šventes ir Naujus metus „pasakiškai“
Jauni, žavūs ir talentingi atlikėjai – Vakarė Jarmalavičiūtė ir Orestas Vyšniauskas, įkūnys gražiausią pasakų porą - Pelenę ir Princą, kompozitoriaus Mariaus Matulevičiaus ir tekstų autorės Viktorijos M Anangen muzikinėje pasakoje „Riešutėliai Pelenei “Vaikų rašytojo Tomo Dirgėlos sukurti personažai Domas ir Tomas debiutuos miuziklo scenoje
Vieno populiariausių mūsų šalies vaikų rašytojų Tomo Dirgėlos sukurti personažai – Domas ir Tomas – išlipa iš knygų puslapių ir kviečia vaikus bei jų tėvelius susitikti miuzikle „Domas ir Tomas: dingusių veikėjų byla“. Susitikimai su vaikų mylimais herojais įvyks net devyniuose Lietuvos miestuose.VILNIAUS MAŽAJAME TEATRE ĮVYKO KOMPOZITORIAUS GIEDRIAUS PUSKUNIGIO ALBUMO „LAIKO TILTAI“ PRISTATYMAS
Gegužės 28 d. Valstybiniame Vilniaus mažajame teatre įvyko kompozitoriaus Giedriaus Puskunigio kompaktinės plokštelės „Laiko tiltai“ pristatymas, į kurį susirinko gausus būrys kultūrininkų, menininkų, artimiausi kompozitoriaus kūrybos bendraminčiai, kolegos, bičiuliai.Tenusišypso Jums Viešpats, Maestro Rimai Tuminai
Eidamas 73-iuosius metus, kovo 6 d. mirė Valstybinio Vilniaus mažojo teatro įkūrėjas, ilgametis šio teatro meno vadovas režisierius Rimas Tuminas. Simboliška, kad vos prieš keletą dienų, kovo 2-ąją, paminėję Valstybinio Vilniaus mažojo teatro 34-ąjį gimtadienį, dabar atsisveikiname su jo pradininku Maestro Rimu Tuminu, kurio spektakliai jau daugelį metų jaudina žiūrovų širdis ir rodomi pilnose teatrų salėse ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų. Reiškiame nuoširdžią užuojautą Maestro Rimo Tumino šeimai, bičiuliams, artimiesiems, bendražygiams ir visai teatro bendruomenei.Slaptus laimės ir šventinio stalo ingredientus atskleidžia Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro darbuotojai
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro menininkams svarbi šeima ir bendrystė. „Žmogiškos laimės ir stiprios sveikatos. Jei būsite sveiki – viskas pavyks, pildysis visos svajonės“,- sako solistas Mindaugas Rojus. To visiems ir linkime artėjančių švenčių proga.Bilietų platinimo paslauga su „Bilietai.lt“
Planuojate koncertą, spektaklį, sporto varžybas ar kitą renginį ir ieškote patikimo partnerio bilietų platinimui? Rinkitės „Bilietai.lt“ renginių bilietų platinimo paslaugas!Zigmars Liepiņš jubiliejui – jo sukurta opera „Paryžiaus katedra“ ir keturi debiutai
Lapkričio 4 dieną 18.30 valandą Žvejų rūmuose rodoma Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro opera „Paryžiaus katedra“ skiriama kompozitoriaus Zigmars Liepiņš 70 metų jubiliejui. Publikos laukia net keturi naujus vaidmenis pristatančių solistų debiutai.Gretos Grinevičiūtės šokis draugei – tarp artumo ir atstumo
„Dažnai, net būnant kartu, pajuntu ilgesį man brangiam žmogui. Spektaklis yra apie tokią būseną – apie buvimą kartu ir draugystės artumą“, – savo naujausią darbą „Šokis cigaretei ir geriausiai draugei“ pristato šokėja ir choreografė Greta Grinevičiūtė. Lapkričio 29 ir 30 d. šio spektaklio premjera įvyks Nacionalinėje dailės galerijoje.
„Šokyje cigaretei ir geriausiai draugei“ tyrinėjami draugų ar draugių santykiai – laisvi nuo šeimos ar romantinių ryšių kontekstų, bet pasižymintys ypatingu artumu ir dažnai tampantys vienais tvirčiausių ir ilgiausiai trunkančių santykių žmogaus gyvenime. Meno ir mokslo laboratorijoje (MMLAB) spektaklį kuria G. Grinevičiūtė, Agnė Matulevičiūtė, Agnietė Lisičkinaitė, Aistė Zabotkaitė, Birutė Kapustinskaitė, Morta Nakaitė ir Julius Kuršis.
Su spektaklio idėjos autore G. Grinevičiūte kalbame apie artėjančią premjerą.
MMLAB ir tavo kūrybos gerbėjai jau matė tavo spektaklius „Šokis dulkių siurbliui ir tėčiui“, „Šokis skalbimo mašinai ir mamai“ ir „Šokis objektui ir vaikui“. Kokia naujo spektaklio idėja?
Jau kurį laiką norėjau pastatyti draugei skirtą spektaklį. Iš pradžių planavau kurti solo darbą Agnietei (Lisičkinaitei – aut.past.), bet tada supratau, kad man daug įdomiau per asmeninį santykį paliesti platesnes temas. Man tai yra darbas apie moterišką buvimą visuomenėje, tam tikrą feministinį žvilgsnį, švelnios feministinės utopijos formavimą. Norėjosi sukurti erdvę, kur žmonės galėtų pabūti, priimti vieni kitus, leisti būti kitiems.
Santykių tema yra ryški tavo kūryboje. Tai – harmonijos ar konflikto šaltinis?
Manau, kad jeigu santykiuose yra tik harmonija, tai kaip tik suponuoja, kad viskas nėra tik harmoninga. Vidinis konfliktas yra natūralus ir tai nėra blogai – konfliktuose ir priešpriešose atrandame, kaip mes funkcionuojame, kaip galime keistis ir keisti, išmokstame naujų dalykų apie save ir apie kitus.
Konfliktas egzistuoja visuose mano darbuose – lygiai taip pat ir „Šokyje cigaretei ir geriausiai draugei“. Draugystėje žmonės supanašėja, suvienodėja, dingsta jų balsas ir galiausiai nebesupranti, ar tu taip galvoji, ar perėmei kito pasaulėžiūrą ir pasaulėvoką. Neišvengiamai vieni kitus veikiame, bet svarbu išlaikyti kritinį žvilgsnį ir labai vertinga kiekvienam asmeniškai pasvarstyti, kiek leidžiu, kad mane paveiktų kiti, o kiek išlieku savimi. Iš to taip pat gali kilti vidinis konfliktas. Ir lygiai taip pat konfliktas gali kilti dėl to, kad mes neleidžiame kitiems būti tokiais, kokie jie yra. Šita tema yra daug platesnė, apimanti ne tik asmeninius santykius, bet ir visuomenę ir jos buvimą vienam su kitu. Kiek priimame kitus, o kiek bandome juos paveikti? Kiek stengiamės suprasti vienas kitą, o kiek kuriame sąlygas, kokiais norėtume matyti kitus? Spektaklyje bandome sukurti utopiją, kaip būtų, jei leistume vieni kitiems būti, nepažeisti vienas kito erdvės ir išsišnekėti.
Kokį būvį siūlote?
Modelis yra labai paprastas – kaip būti kartu būnant atskirai. O taip pat – kaip neuždominuoti vienam kito. Kursime buvimo erdvę. Spektaklyje Aistės (Zabotkaitės – aut. past.) kuriama linija yra melancholiška, kupina vidinio susimąstymo, vidinės kovos. O Agnietės – savimi pasitikinčios ir stiprios, bet kopriklausomos nuo kitų žmonių. Mes su Agne (Matulevičiūte – aut.past) būsime tų santykių dalyvės – labiau stebinčios iš šalies ir žiūrovų žvilgsnį kreipiančios į tam tikrus santykių motyvus.
Iš pradžių mus formuoja šeima. Vėliau įvyksta natūralus atsiskyrimo momentas, kai didesnę įtaką žmogui turi jo draugai – jo paties susikurta šeima, su kuria drauge auga. Draugystė yra labai svarbi kiekvienam žmogui – netgi sakoma, kad reikia keisti šiuolaikinės visuomenės požiūrį ir kiekvieno siekiamybe turėtų būti ne romantiniai ryšiai ar santuoka, o draugų ratas. Bet vis tik apie draugystę kalbama mažai. Kodėl taip yra?
Aš manau, kad tai yra mums visiems savaiminis dalykas, į kurį nekreipiame pakankamai dėmesio. Mes skiriame didelį dėmesį romantiniams santykiams, savo antros pusės paieškai. Ir draugystės neva nereikia, nes viską atrandi partneryje. Bet man atrodo, kad draugystė visuomet buvo ir yra labai svarbi – per draugystę su kitomis moterimis, vėliau – ir su vyrais, gavau tai, ko nesu gavusi iš savo šeimos. Manau, kad taip pat ir daugumai mūsų – daugelis turime šeimyninių traumų, o draugystėje susikuriame savo šeimą. Tai šis spektaklis yra kartu ir mano tribute draugystei.
Mano gyvenime daugelis draugų ir draugių atsiranda per kūrybinius procesus. Galbūt dėl to, kad visi labai daug dirbame ir neturime daug laiko pabūti, tad susirinkusi žmonių grupė ir lieka draugais. Galbūt kūryba ir yra mano svarbiausia draugė, nes ji man atneša drauges ir draugus.
Šiame pokalbyje nuolat kartojame „draugai, draugystė“. Kaip tu apibrėžtum, kas tau yra draugystė? Ką tau reiškia būti drauge?
Geras klausimas, nes net ir kurdama spektaklį niekada sau nebandžiau apsibrėžti, kas man yra draugystė... Man draugystė yra erdvė, kurioje jaučiuosi saugiai ir galiu būti tokia, kokia esu. Žinau, kad nebūsiu teisiama, galiu klysti, man nebus keliami lūkesčiai ir dėl to jausiuosi rami. Galiu kažkam metus laiko nepaskambinti, bet žinosiu, kad jeigu po ilgo laiko tarpo pasikalbėsime, nebus svarbu, susitikome vakar ar po kelių mėnesių – mes būsime on the same page, būsime ten, kur savo santykį ir buvome palikę.
Šio spektaklio objektu buvo pasirinkta cigaretė, savaime turinti nemažai neigiamų atspalvių – priklausomybės, toksiško santykio, socialinio streso. Tačiau draugystėje cigaretės dažnai tampa gražiausių, nuoširdžiausių pokalbių ir jautriausių akimirkų palydovėmis.
Šį pasirinkimą sąlygoja asmeninės patirtys. Mūsų su Agniete ryšys prasidėjo nuo cigaretes po stojamųjų egzaminų. Tuo metu aš nerūkiau ir Agnietė manęs paklausė, gal norėčiau parūkyti. Tada atsisakiau, bet vėliau paprašiau jos mane pavaišinti cigarete. Kartu rūkėme pasislėpusios už medžio kaip paauglės, nors jau turėjome 18 ar 19 metų.
Cigaretė suponuoja priklausomybę, turi neigiamą krūvį. Bet taip pat cigaretė asocijuojasi ir su pavogtomis kasdienybės minutėmis – savo sveikatos ir gyvenimo. Kai neturi laiko, cigaretė ir duoda tas kelias minutes, per kurias galima pabūti kartu. Spektaklis skirtas geriausiai draugei, bet ir tas pasakymas „geriausia draugė“ turi toksišką atspalvį. Ką reiškia geriausia? Tu mano geriausias draugė, o dabar – tu mano geriausia draugė. Tai yra nesąmonė, vaikiškas išmislas. Tad tiek cigaretė, tiek „geriausia“ turi toksiškumo.
Praėjusią savaitę buvo pristatyta spektaklio kūrybinės komandos sukurta daina „Smoking song“ ir jos muzikinis klipas (rež. Martynas Norvaišas). Ar tai – irgi spektaklio dalis?
Šis muzikinis klipas tampa savotiška spektaklio dalimi, tačiau išlieka visiškai savarankiškas. Jis yra apie linksmą, nerūpestingą buvimą kartu, laiko praleidimą. Man visada patinka muzikiniai numeriai ir sekant mano MMLAB kurtus spektaklius, kiekviename jų buvo kažkokia daina – modifikuota ar specialiai sukurta spektakliui. Šį kartą norėjome sukurti rūkymo dainą, kuri būtų apie draugystę, laiko leidimą kartu. Drauge su kompozitore Agne labai gera kurti, ieškoti garsinių prasmių, užgarsių. Visos rašėme po dalį teksto, kurį atliekame, o Agnė subtiliai ir paveikiai sudėliojo viską į muzikinį piešinį.
Kaip ankstesni šokio objektui ir artimam asmeniui spektakliai paveikė šio darbo kūrybinę kryptį?
Kuriant kiekvieną ankstesnį darbą su kūrybine komanda rašydavome laiškus – tą darėme ir šį kartą. Asmeniniai laiškai padeda tam tikrą kūrybinį pagrindą, padeda vystyti idėją, padiktuoja tam tikrą metodiką, kaip yra dirbama. Su komanda vieni kitiems atsiveriame, tampame pažeidžiami vieni prieš kitus. Skirtingai nei šokyje mamai ar tėčiui, šiame spektaklyje laiškai nebus įtraukti į spektaklį – nesinori, kad būtų per stipriai referuojama į mūsų asmeninius santykius. Jie yra juntami, bet pasireiškia kitomis priemonėmis.
Premjera įvyks Nacionalinėje dailės galerijoje – erdvėje su daug langų. Atrodytų, kad atsiranda sąsajų su spektakliu „Šokis skalbimo mašinai ir mama“ – spektaklis buvo pristatytas MMLAB Erdvės galerinėje erdvėje, o jam gastroliuojant po Lietuvą taip pat rinkotės neteatrines erdves. Abu spektakliai nagrinėja moterišką santykį – dukra ir mama, draugė ir draugė, mama kaip draugė.
Visiškai teisingai. Iš tikrųjų man „Šokis skalbimo mašinai ir mamai“ ir „Šokis cigaretei ir geriausiai draugei“ turi daug vidinių sąsajų. Vizualiai šokį draugei mačiau būtent galerinėje erdvėje. Langai man asocijuojasi su atsiskyrimu, bet ir su buvimu kartu, stebėjimu kito per langą. Vakarais mėgstu vaikščioti ir žiūrėti pro langus į žmonių butus – jeigu jie nėra užsitraukę užuolaidų, puikiai matosi, ką jie veikia. Čia taip pat bus galimybė pasižiūrėti per langą, per atstumą, bet kartu būti ir veiksmo dalyviu.
Spektaklio „Šokis cigaretei ir geriausiai draugei“ premjera Nacionalinėje dailės galerijoje įvyks lapkričio 29 ir 30 d.
Projektą finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Vilniaus miesto savivaldybė. Partneriai: Nacionalinė dailės galerija, Be kompanijos, Cinevera, Akropolis, knygynų tinklas VAGA.
„Šokyje cigaretei ir geriausiai draugei“ tyrinėjami draugų ar draugių santykiai – laisvi nuo šeimos ar romantinių ryšių kontekstų, bet pasižymintys ypatingu artumu ir dažnai tampantys vienais tvirčiausių ir ilgiausiai trunkančių santykių žmogaus gyvenime. Meno ir mokslo laboratorijoje (MMLAB) spektaklį kuria G. Grinevičiūtė, Agnė Matulevičiūtė, Agnietė Lisičkinaitė, Aistė Zabotkaitė, Birutė Kapustinskaitė, Morta Nakaitė ir Julius Kuršis.
Su spektaklio idėjos autore G. Grinevičiūte kalbame apie artėjančią premjerą.
MMLAB ir tavo kūrybos gerbėjai jau matė tavo spektaklius „Šokis dulkių siurbliui ir tėčiui“, „Šokis skalbimo mašinai ir mamai“ ir „Šokis objektui ir vaikui“. Kokia naujo spektaklio idėja?
Jau kurį laiką norėjau pastatyti draugei skirtą spektaklį. Iš pradžių planavau kurti solo darbą Agnietei (Lisičkinaitei – aut.past.), bet tada supratau, kad man daug įdomiau per asmeninį santykį paliesti platesnes temas. Man tai yra darbas apie moterišką buvimą visuomenėje, tam tikrą feministinį žvilgsnį, švelnios feministinės utopijos formavimą. Norėjosi sukurti erdvę, kur žmonės galėtų pabūti, priimti vieni kitus, leisti būti kitiems.
Santykių tema yra ryški tavo kūryboje. Tai – harmonijos ar konflikto šaltinis?
Manau, kad jeigu santykiuose yra tik harmonija, tai kaip tik suponuoja, kad viskas nėra tik harmoninga. Vidinis konfliktas yra natūralus ir tai nėra blogai – konfliktuose ir priešpriešose atrandame, kaip mes funkcionuojame, kaip galime keistis ir keisti, išmokstame naujų dalykų apie save ir apie kitus.
Konfliktas egzistuoja visuose mano darbuose – lygiai taip pat ir „Šokyje cigaretei ir geriausiai draugei“. Draugystėje žmonės supanašėja, suvienodėja, dingsta jų balsas ir galiausiai nebesupranti, ar tu taip galvoji, ar perėmei kito pasaulėžiūrą ir pasaulėvoką. Neišvengiamai vieni kitus veikiame, bet svarbu išlaikyti kritinį žvilgsnį ir labai vertinga kiekvienam asmeniškai pasvarstyti, kiek leidžiu, kad mane paveiktų kiti, o kiek išlieku savimi. Iš to taip pat gali kilti vidinis konfliktas. Ir lygiai taip pat konfliktas gali kilti dėl to, kad mes neleidžiame kitiems būti tokiais, kokie jie yra. Šita tema yra daug platesnė, apimanti ne tik asmeninius santykius, bet ir visuomenę ir jos buvimą vienam su kitu. Kiek priimame kitus, o kiek bandome juos paveikti? Kiek stengiamės suprasti vienas kitą, o kiek kuriame sąlygas, kokiais norėtume matyti kitus? Spektaklyje bandome sukurti utopiją, kaip būtų, jei leistume vieni kitiems būti, nepažeisti vienas kito erdvės ir išsišnekėti.
Kokį būvį siūlote?
Modelis yra labai paprastas – kaip būti kartu būnant atskirai. O taip pat – kaip neuždominuoti vienam kito. Kursime buvimo erdvę. Spektaklyje Aistės (Zabotkaitės – aut. past.) kuriama linija yra melancholiška, kupina vidinio susimąstymo, vidinės kovos. O Agnietės – savimi pasitikinčios ir stiprios, bet kopriklausomos nuo kitų žmonių. Mes su Agne (Matulevičiūte – aut.past) būsime tų santykių dalyvės – labiau stebinčios iš šalies ir žiūrovų žvilgsnį kreipiančios į tam tikrus santykių motyvus.
Iš pradžių mus formuoja šeima. Vėliau įvyksta natūralus atsiskyrimo momentas, kai didesnę įtaką žmogui turi jo draugai – jo paties susikurta šeima, su kuria drauge auga. Draugystė yra labai svarbi kiekvienam žmogui – netgi sakoma, kad reikia keisti šiuolaikinės visuomenės požiūrį ir kiekvieno siekiamybe turėtų būti ne romantiniai ryšiai ar santuoka, o draugų ratas. Bet vis tik apie draugystę kalbama mažai. Kodėl taip yra?
Aš manau, kad tai yra mums visiems savaiminis dalykas, į kurį nekreipiame pakankamai dėmesio. Mes skiriame didelį dėmesį romantiniams santykiams, savo antros pusės paieškai. Ir draugystės neva nereikia, nes viską atrandi partneryje. Bet man atrodo, kad draugystė visuomet buvo ir yra labai svarbi – per draugystę su kitomis moterimis, vėliau – ir su vyrais, gavau tai, ko nesu gavusi iš savo šeimos. Manau, kad taip pat ir daugumai mūsų – daugelis turime šeimyninių traumų, o draugystėje susikuriame savo šeimą. Tai šis spektaklis yra kartu ir mano tribute draugystei.
Mano gyvenime daugelis draugų ir draugių atsiranda per kūrybinius procesus. Galbūt dėl to, kad visi labai daug dirbame ir neturime daug laiko pabūti, tad susirinkusi žmonių grupė ir lieka draugais. Galbūt kūryba ir yra mano svarbiausia draugė, nes ji man atneša drauges ir draugus.
Šiame pokalbyje nuolat kartojame „draugai, draugystė“. Kaip tu apibrėžtum, kas tau yra draugystė? Ką tau reiškia būti drauge?
Geras klausimas, nes net ir kurdama spektaklį niekada sau nebandžiau apsibrėžti, kas man yra draugystė... Man draugystė yra erdvė, kurioje jaučiuosi saugiai ir galiu būti tokia, kokia esu. Žinau, kad nebūsiu teisiama, galiu klysti, man nebus keliami lūkesčiai ir dėl to jausiuosi rami. Galiu kažkam metus laiko nepaskambinti, bet žinosiu, kad jeigu po ilgo laiko tarpo pasikalbėsime, nebus svarbu, susitikome vakar ar po kelių mėnesių – mes būsime on the same page, būsime ten, kur savo santykį ir buvome palikę.
Šio spektaklio objektu buvo pasirinkta cigaretė, savaime turinti nemažai neigiamų atspalvių – priklausomybės, toksiško santykio, socialinio streso. Tačiau draugystėje cigaretės dažnai tampa gražiausių, nuoširdžiausių pokalbių ir jautriausių akimirkų palydovėmis.
Šį pasirinkimą sąlygoja asmeninės patirtys. Mūsų su Agniete ryšys prasidėjo nuo cigaretes po stojamųjų egzaminų. Tuo metu aš nerūkiau ir Agnietė manęs paklausė, gal norėčiau parūkyti. Tada atsisakiau, bet vėliau paprašiau jos mane pavaišinti cigarete. Kartu rūkėme pasislėpusios už medžio kaip paauglės, nors jau turėjome 18 ar 19 metų.
Cigaretė suponuoja priklausomybę, turi neigiamą krūvį. Bet taip pat cigaretė asocijuojasi ir su pavogtomis kasdienybės minutėmis – savo sveikatos ir gyvenimo. Kai neturi laiko, cigaretė ir duoda tas kelias minutes, per kurias galima pabūti kartu. Spektaklis skirtas geriausiai draugei, bet ir tas pasakymas „geriausia draugė“ turi toksišką atspalvį. Ką reiškia geriausia? Tu mano geriausias draugė, o dabar – tu mano geriausia draugė. Tai yra nesąmonė, vaikiškas išmislas. Tad tiek cigaretė, tiek „geriausia“ turi toksiškumo.
Praėjusią savaitę buvo pristatyta spektaklio kūrybinės komandos sukurta daina „Smoking song“ ir jos muzikinis klipas (rež. Martynas Norvaišas). Ar tai – irgi spektaklio dalis?
Šis muzikinis klipas tampa savotiška spektaklio dalimi, tačiau išlieka visiškai savarankiškas. Jis yra apie linksmą, nerūpestingą buvimą kartu, laiko praleidimą. Man visada patinka muzikiniai numeriai ir sekant mano MMLAB kurtus spektaklius, kiekviename jų buvo kažkokia daina – modifikuota ar specialiai sukurta spektakliui. Šį kartą norėjome sukurti rūkymo dainą, kuri būtų apie draugystę, laiko leidimą kartu. Drauge su kompozitore Agne labai gera kurti, ieškoti garsinių prasmių, užgarsių. Visos rašėme po dalį teksto, kurį atliekame, o Agnė subtiliai ir paveikiai sudėliojo viską į muzikinį piešinį.
Kaip ankstesni šokio objektui ir artimam asmeniui spektakliai paveikė šio darbo kūrybinę kryptį?
Kuriant kiekvieną ankstesnį darbą su kūrybine komanda rašydavome laiškus – tą darėme ir šį kartą. Asmeniniai laiškai padeda tam tikrą kūrybinį pagrindą, padeda vystyti idėją, padiktuoja tam tikrą metodiką, kaip yra dirbama. Su komanda vieni kitiems atsiveriame, tampame pažeidžiami vieni prieš kitus. Skirtingai nei šokyje mamai ar tėčiui, šiame spektaklyje laiškai nebus įtraukti į spektaklį – nesinori, kad būtų per stipriai referuojama į mūsų asmeninius santykius. Jie yra juntami, bet pasireiškia kitomis priemonėmis.
Premjera įvyks Nacionalinėje dailės galerijoje – erdvėje su daug langų. Atrodytų, kad atsiranda sąsajų su spektakliu „Šokis skalbimo mašinai ir mama“ – spektaklis buvo pristatytas MMLAB Erdvės galerinėje erdvėje, o jam gastroliuojant po Lietuvą taip pat rinkotės neteatrines erdves. Abu spektakliai nagrinėja moterišką santykį – dukra ir mama, draugė ir draugė, mama kaip draugė.
Visiškai teisingai. Iš tikrųjų man „Šokis skalbimo mašinai ir mamai“ ir „Šokis cigaretei ir geriausiai draugei“ turi daug vidinių sąsajų. Vizualiai šokį draugei mačiau būtent galerinėje erdvėje. Langai man asocijuojasi su atsiskyrimu, bet ir su buvimu kartu, stebėjimu kito per langą. Vakarais mėgstu vaikščioti ir žiūrėti pro langus į žmonių butus – jeigu jie nėra užsitraukę užuolaidų, puikiai matosi, ką jie veikia. Čia taip pat bus galimybė pasižiūrėti per langą, per atstumą, bet kartu būti ir veiksmo dalyviu.
Spektaklio „Šokis cigaretei ir geriausiai draugei“ premjera Nacionalinėje dailės galerijoje įvyks lapkričio 29 ir 30 d.
Projektą finansuoja Lietuvos kultūros taryba ir Vilniaus miesto savivaldybė. Partneriai: Nacionalinė dailės galerija, Be kompanijos, Cinevera, Akropolis, knygynų tinklas VAGA.
Šokis cigaretei ir geriausiai draugei. (režisierė ir choreografė Greta Grinevičiūtė) Premjera! Šokis cigaretei ir geriausiai draugei. (režisierė ir choreografė Greta Grinevičiūtė) Premjera! Nacionalinė dailės galerija, Vilnius Šokis cigaretei ir geriausiai draugei. (režisierė ir choreografė Greta Grinevičiūtė) Premjera! Šokis cigaretei ir geriausiai draugei. (režisierė ir choreografė Greta Grinevičiūtė) Premjera! Nacionalinė dailės galerija, Vilnius
Paieška nedavė rezultatų