Triukšmo mašinos garso menininkui Arturui Bumšteinui atnešė tarptautinį apdovanojimą
2020-11-14

Dar vienas įvertinimas Lietuvos šiuolaikinio meno lauke – neseniai paskelbta, kad „Carapelli for Art“ fondo organizuojamame tarptautiniame konkurse geriausiu Atvirosios kategorijos kūriniu pripažintas Arturo Bumšteino barokinio teatro triukšmų mašinų performansas „Navigacijos“ (iš „Blogų orų“ serijos). Jis nugalėjo daugiau nei 1700 kitų šiuolaikinio meno kūrinių, kurių autoriai – menininkai iš 80 pasaulio šalių. Tiesa, šį įvertinimą lydėjo ir ne visai malonūs netikėtumai, dėl kurių vos neteko apdovanojimo atsisakyti.

 

„Carapelli for Art“ fondo skelbiamą konkursą sudaro dvi kategorijos – Akademinė ir Atviroji. Pirmojoje varžosi meno mokyklų studentai, antrojoje, kurioje ir nugalėjo A. Bumšteino kūrinys – profesionalūs menininkai. Šiemet paskelbto konkurso tema buvo „Šaknys“, kurios, pasak organizatorių, įžemina ir leidžia augti – tai mūsų tapatybė, istorija, tradicija. Kartu su A. Bumšteinu Atvirojoje kategorijoje buvo įvertinta ir menininkė Sergia Avveduti už savo kūrinį „Freccia Esplosa“, o Akademinėje kategorijoje – Silvia Bertoldo ir Carlosas Casuso.

Performansas „Navigacijos“ – tai ilgamečio A. Bumšteino susidomėjimo barokinio teatro triukšmų mašinomis rezultatas. Įspūdingas, kartu su rekonstrukcijos meistru Ernestu Volodzka atkurtas triukšmo mašinas bent nuotraukose turbūt jau spėjo pamatyti daugelis. Ne tik ausį, bet ir akį traukiančiomis mašinomis bei performansu „Navigacijos“ akivaizdžiai susižavėjo ir Italijoje įsikūręs „Carapelli for Art“ fondas, vylęsis perimti tiek teises į kūrinį, tiek pačias triukšmo mašinas.

„Fondas tikėjosi perimti teises į kūrinį ir savo meno kolekciją papildyti mūsų triukšmo mašinomis. Natūralu, su tokiomis sąlygomis mes nesutikome ir norėjome atsisakyti apdovanojimo kartu su piniginiu prizu. Tačiau prasidėjus deryboms, pavyko atrasti kompromisą. Performansas liko laureatu, teisės į kūrinį niekam nėra perduotos, o mes įsipareigojome specialiai „Carapelli for Art“ kolekcijai pagaminti vieną naują triukšmo mašiną, kurios autorius – taip pat E. Volodzka. Naujoji vėjo mašina jau pagaminta, liko tik ją saugiai transportuoti į Florenciją“, – pasakojo „Operomanijos“ prodiuserė Ana Ablamonova.

Pats laureatas A. Bumšteinas, komentuodamas laimėjimą, buvo lakoniškas: „Carapelli for Art“ buvo įdomus asmeninis iššūkis, profesinis įkvėpimas, o kartu – ir įdomi pamoka, kaip varžytis“.

„Carapelli for Art“ laureatų darbų ir kitų kolekcijos meno kūrinių parodos atidarymas, kaip ir 2020 metų laureatų pagerbimo ceremonija dėl pandemijos yra atidėti į 2021 metus.

 

„Carapelli for Art“ fondo apdovanojimas skiriamas vizualiųjų menų srityje, siekiant skatinti ir remti šiuolaikinį meną. Šiais metais jų skelbtas konkursas sulaukė 1720 paraiškų iš 80 pasaulio šalių. Daugiau informacijos: carapelliforart.carapelli.com.

Portale Teatrai.lt esančią informaciją kopijuoti, dauginti, platinti bei publikuoti be raštiško Teatrai.lt redakcijos leidimo draudžiama. Jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Teatrai.lt kaip šaltinį.