„Auros“ spektaklis Vilniuje: kinų išmintis ir Jungo psichologija paaiškina vartojimą
2018-11-12

Lapkričio 17 dieną Vilniaus žiūrovai pirmą kartą išvys šiemetinę Kauno šokio teatro „Aura“ premjerą „Laikini šešėliai“. Tai vienintelis graikų choreografo Vangelio Legakio Lietuvoje sukurtas darbas, pirmą kartą žiūrovams pristatytas šių metų vasarį Klaipėdoje ir tik tuomet pasirodęs namuose Kaune. Nors sukurti mažiau nei prieš metus, „Laikini šešėliai” jau spėjo nukeliauti ir iki Honkongo tarptautinio choreografijos festivalio bei Malaizijos sostinėje Kvala Lumpūre vykusio festivalio “East Point West | IFE”.

Spektaklis kalba tema, su kuria neišvengiamai susiduria kiekvienas nuo visuomenės neatsiskyręs žmogus – greito vartojimo kultūra. „Laikinų šešėlių“ kūrėjai kalba apie vartojimo įpročius santykiuose. Jeigu kas penkis metus keičiu automobilį, galiu pakeisti ir partnerį. Jeigu norimam daiktui įsigyti užtenka greitosios paskolos, visa kita taip pat gali būti pasiekiama čia ir dabar. Paradoksas toks, kad šiandien gyvendami ilgiau nei žmogus kada nors gyveno, turime vis mažiau kantrybės kurti ilgalaikius santykius su žmonėmis, aplinka ir savimi.

Tokiai kultūrai priešinasi paties Legakio gyvenimo praktika. Ilgus metus vienoje stipriausių pasaulio šokio trupių „The Forsythe Company“ šokęs choreografas vėliau persikėlė į Honkongą, kuriame apsigynė budizmo studijų magistro laipsnį. Daugybę metų Legakis praktikavo meditaciją, kinų mediciną ir kovos menus. Todėl „Laikinų šešėlių“ repeticijų metu buvo naudojama Chi Gong filosofijos kvėpavimo praktika, o į spektaklio tematiką įsismelkė laikinumo, prasmės, pasirinkimo ir patirčių kaip pamokų idėjos. Šiandien Melburno universitete Legakis tyrinėja Chi Gong  integruojančias choreografines metodologijas ir šokio improvizaciją.

Jungdamas rytų ir vakarų žmogaus pažinimo praktikas, Legakis drauge su „Auros“ šokėjais tyrinėjo ne tik senovės kinų išmintį, bet ir XX amžiuje Europoje gimusias psichologijos mokslo idėjas. Pirmiausia – Carlo gustavo Jungo savirealizacijos sąvoką, aiškinančią, kaip vidinę harmoniją pasiekusi asmenybė neranda harmonijos su ją supančia aplinka. Kaip tokiu atveju susikalbėti skirtinguose laikotarpiuose ir prasilenkiančiose kultūrose išaugintiems žmonėms? Ir kaip šitoje individualiybių eroje išsaugoti sociumą?

Choreografo idėjoms pasiekti publiką padeda vieno ryškiausių kompozitorių Lietuvos teatre Antano Jasenkos muzika, neįtikėtinomis ir akiai itin patraukliomis idėjomis stebinančios dizainerės Kristinos Sviderskaitės kostiumai bei milžinišką kūrybinę ir techninę patirtį sukaupusio šviesų dailininko Vladimiro Šerstabojevo šviesų dizainas. „Auros“ šokio teatro suburtos komandos darbą vilniečiai išvys lapkričio 17 dieną 19 valandą Menų spaustuvėje. Bilietai ČIA.

Portale Teatrai.lt esančią informaciją kopijuoti, dauginti, platinti bei publikuoti be raštiško Teatrai.lt redakcijos leidimo draudžiama. Jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Teatrai.lt kaip šaltinį.