Prancūzija, knyga ir opera – „Pelėjas ir Melisanda“
2017-02-24

Vos spėjus nutilti publikos ovacijoms „Faustui“, Vilnius City Opera verčia puslapį savo sezono knygoje ir pristato kovo 22, 24, 26 d. „Pelėjo ir Melisandos“ spektaklius.

Pagal žymaus belgų simbolisto Maurice‘o Maeterlincko pjesę sukurta prancūzų kompozitoriaus Claude‘o Debussy opera, - verta gurmano etiketės. Savyje talpinanti subtilią romantiką, lemties persmelktus simbolius ir žmogiškąją kasdienybę, ši istorija persipina su spalvinga ir nenuspėjama, lyg impresionistų tapyba, muzika, kuriai tvirtą pagrindą suteikia maestro Gintaro Rinkevičiaus ranka ir Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro patirtis.

Dalios Ibelhauptaitės režisuotame spektaklyje išvysime premjerose publiką ir kritikus sužavėjusius Jurgitą Adamonytę (Italija) bei Jevgenijų Ulanovą (Rusija). Lietuvoje savąją Melisandą pristačiusi iš karto po debiuto Velso operoje ir begalės pagyrų britų spaudoje, „lietuviškoji Ingrid Bergman“ – Jurgita – abejingų nepaliko. Taip pat ir jos partneris scenoje – J. Ulanovas, - už Golo vaidmenį apdovanotas Metų solisto titulu Sankt Peterburge, susilaukė didžiulio publikos ir profesionalų palaikymo bei susižavėjimo. Abu solistai už savo roles buvo nominuoti ir aukščiausiam Lietuvos teatriniam apdovanojimui – Auksiniam scenos kryžiui.

Šį kartą prie jų, Pelėjo rolėje prisijungs garsus baritonas Andrėjus Bondarenko (Ukraina), pirmą kartą Vilniuje viešėjęs prieš metus, „Onegino“ spektakliuose, kur jam jau teko susidurti su J. Adamonyte. Tiesa, šį kartą scenoje juos sies žymiai aistringesni ryšiai... Praėjusių metų pradžioje, įtakingas „Opera Now“ žurnalas Bondarenko įrašė į „daugiausiai žadančių ir išskirtinių jaunosios kartos talentų balsų dešimtuką“. Šiandien jis - viena ryškiausių jaunųjų operos teatro žvaigždžių, priklausanti prestižinei Askonas Holt agentūrai bei savo sąraše pasižymėjęs bene visas pagrindines baritono partijas ir operos scenas.

C. Debussy - visiems žinomas, tačiau mažai Lietuvoje pažintas menininkas. Ilgai ieškojęs istorijos savo operos idealo sumanymams įgyvendinti, jis pasirinko žymaus dramaturgo, simbolisto M. Maeterlincko pjesę ir pavertė ją legenda. Nors tarp menininkų buvo kilęs nemažas konfliktas ir M. Maeterlinckas „Pelėją ir Melisandą“ išvydo tik praėjus porai metų po kompozitoriaus mirties, rašytojas negalėjo paneigti C. Debussy talento: „Šiuo atveju aš visiškai klydau, o jis buvo tūkstantį kartų teisus.“.

Simbolistinės dramaturgijos ir impresionistinės muzikos derinys – „Pelėjas ir Melisanda“ pasakoja keistą vienos šeimos ir į ją papuolusios moters istoriją. Pasiklydusią miškuose Melisandą radęs Golo ją įsimyli ir veda, tik po pusės metų pristatydamas ją savo artimiesiems. Sutuoktiniams persikėlus į vyro namus, jaunoji ima nemažai laiko leisti su Pelėju – jaunesniu Golo broliu. Nepasitikėjimas, pavydas, meilės žaidimai ir simboliai bei nemažai mistikos, - štai iš ko susideda vienas svarbiausių XX a. operos kūrinių.

Simboliška ir tai, jog niekuomet nepraleidžianti Litexpo parodų rūmuose vykstančios Knygų mugės, VCO šiemet joje pristatys būtent šią, poeto, Nobelio premijos laureato – M. Maeterlincko – įkvėptą operą. Visus, besilankysiančius viename didžiausių ir įspūdingiausių kultūros renginių Vilniuje, kviečiame nepraeiti abejingai pro „Pelėjo ir Melisandos“ instaliaciją, - čia bus galima gauti naujų, kai kurių žiūrovų jau kolekcionuojamų VCO atvirlaiškių bei išskirtinę 30% nuolaidą bilietams į gurmaniškąją operą.

Portale Teatrai.lt esančią informaciją kopijuoti, dauginti, platinti bei publikuoti be raštiško Teatrai.lt redakcijos leidimo draudžiama. Jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Teatrai.lt kaip šaltinį.