Teatrai.lt tiesiai iš „Kino pavasaris“: pirmieji atradimai virtualiame festivalyje
2020-03-25

Balta balta diena 

(rež. Hlynur Pálmason)

Automobilis važiuoja keliu baltame rūke. Važiuoja gana ilgai, tačiau už vieno posūkio kerta apsauginę kelio juostą ir sudūžta.

Pastatas kalnų fone. Statiškas vaizdas kinta tik keičiantis orui ir laikui.

Švarūs šiaurietiški kadrai, islandiškos gamtos apsuptis ir lėta filmo vystymo eiga. Tačiau ši ramybė gana apgaulinga lygiai taip pat, kaip ir iš pažiūros ramus pagrindinis filmo veikėjas (aktorius Ingvar E. Sigurðsson), tačiau atskleidus neseniai žuvusios žmonos apgaulingus meilės santykius, vyro išgyvenimų sulaikyti nebepavyksta. Pūlinga žaizda sprogsta, vyro emocijos reiškiasi artimiausių aplinkinių rate. Stipri vidinė vyro drama ir nesumeluotas santykių vystymas – didžiulis aktoriaus Ingvar E. Sigurðsson indėlis į šio filmo sėkmę. „Balta balta diena“ – darbas, kurio stiprybė – atviras žvilgsnis į paprasto žmogaus istoriją.

 

Kristaus kūnas

(rež. Jan Komasa)

Pastarąjį penkmetį Lenkijos kinas yra viena tų stotelių, į kurią nukreiptos ne tik svarbiausių kino festivalių prodiuserių, tačiau ir kino mylėtojų akys. O džiaugtis tikrai yra kuo: originalūs naratyvai, stipri aktorių vaidyba ir mažai žinomi režisierių vardai – tarsi didelė puokštė kiekvienam, kuris suinteresuotas kine atrasti negirdėtas istorijas.

Šių metų „Kino pavasaryje“ pristatytas lenkų režisieriaus Jano Komasa filmas „Kristaus kūnas“  nusistovėjusią taisyklę tik patvirtino. Dviejų valandų trukmės kino juostoje - istorija apie pataisos namuose bausmę atlikusį  dvidešimtmetį Danielį. Patarnaudamas dvasininkui jis atranda ramybę, o religinis gyvenimas Danieliaus laukia ir išėjus iš pataisos namų: atsitiktinai pasitaikiusi galimybė tapti nedidelės parapijos dvasininku, jaunuolio asmenybę atskleidžia įvairiomis spalvomis. Jaunasis dvasininkas po truputį pradeda keisti ne tik pamaldų apeigas, tačiau ir vietinių gyventojų nuomonę apie dvasininko vaidmenį miestelio bendruomenėje.

Aktoriaus Bartoszo Bielenia kuriamas pagrindinis vaidmuo – stiprus, dramatiškas, įvairiaplanis. Šis jauno dvasininko portretas – tarsi subrandinta fantazija, koks tikras ir atviras galėtų būti šiuolaikinis religijos atstovas. Būtų sunku patikėti, jei po šio vaidmens aktorius Bartoszas Bielenia liktų nepastebėtas tarptautinės kino bendruomenės.

 

Ugnė Kačkauskaitė / Teatrai.lt

Portale Teatrai.lt esančią informaciją kopijuoti, dauginti, platinti bei publikuoti be raštiško Teatrai.lt redakcijos leidimo draudžiama. Jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Teatrai.lt kaip šaltinį.