Teatrai.lt apie tarptautinį šokio festivalį AURA: Italijos ir Lietuvos sinergija
2017-10-10

Antroji festivalio Aura 27 diena. Italijos ir Lietuvos sinergija. Pirmoje vakaro dalyje – itališkasis šokio grynuolis trupė „EgriBiancoDanza“ ir jų du spektakliai „Mano slaptasis kosmosas“ bei „Niekur“, antroje – Kauno šokio teatras „Aura“, „Fabbrica Europa“, Salvo Lombardo ir premjera „Twister“. Ir nors už visų trijų spektaklių vairų (idėjos bei choreografijos) stovi Italijos šokio atstovai,  jų pasirinkti šokio išraiškos principai skiriasi (beveik) kaip diena ir naktis.

 

Pirmasis trupės „EgriBiancoDanza“ darbas – „Mano slaptasis kosmosas“. Apgaulingas spektaklis, kurio pirmoje dalyje esi „prikalamas“ prie kėdės atkaltės, o vėliau imi vis giliau į ją smigti. To priežastis  – itin skulptūriški šokėjų (ypač vyrų) kūnai. Šis nenuginčijamas fiziškumas dera su pirmykščiu, laukiniu judėjimu, šokėjai demonstruoja išvystytą lankstumą. Spektaklio eigoje jie primena ir pulti besiruošiančias kobras, ir šakalus, sukančius ratus aplink grobį. Kūnas, patiriantis transformacijas, atskleidžia vis naujas galimybes.

Žmogiškąjį pavidalą atgavę šokėjai ima barstyti tai, ką iki tol buvo sukaupę – žiūrovų dėmesį. Apsirengę jie pradeda kurti iki šiol nematytą choreografinį bardakėlį (galbūt tai ir yra Jų slaptasis kosmosas?), kuris priverčia susmegti gilyn į kėdę.

Antrasis italų trupės spektaklis – „Niekur?“. Spektaklio apraše teigiama, kad tai baleto spektaklis, tačiau jo metu galima atrasti ir šiuolaikinam šokiui būdingos įvairovės, laisvės, dinamikos. Kasdieniškai apsirengę šokėjai migruoja tarp žmogaus – šokėjo gyvenimo etapų. Pasirinktas choreografinis braižas – nuo tvirtų, pamatinių šokio pagrindų iki visiškos išraiškos laisvės. Ir nors pats spektaklis kokybiškas, o šokėjai – neabejotini profesionalai, šiandieninis įnoringas žiūrovas ima pasigesti veiksmo dinamikos ir naratyvo. Šiuo atveju pats spektaklio pavadinimas pateikia retorinį atsakymą į šį klausimą – „niekur“.

Priešingai nei italų trupė „EgriBiancoDanzo“, šokio teatras „Aura“ ir jų bendras darbas „Twister“ su „Fabbrica Europa“, Salvo Lombardo „šauna“ iš visų patrankų. Čia viskas atrodo motyvuota ir energinga: šokėjai, jų laikysena, žvilgsniai, judesiai, bendravimas tarpusavyje, šviesos, garso takelis ir net kostiumai. Populiariu žaidimu „Twister“ paremtas judėjimas į veiksmą cikliškai įveda visus žaidimo dalyvius. Šokėjai provokuoja ir išbando savo kūno galimybes. Vis kintantis tempas neleidžia profesionalams atsikvėpti, tačiau aiškiai galime matyti, kad šį žaidimą šokėjai žaidžia iš visų jėgų. Deformuojamas judesys (ir žiūrovų akys) pasiekia įtampos kulminaciją, po kurios...pabaiga! Spektaklio kūrėjai sužaidžia taip, kad pabaiga nutinka tuomet, kai norisi dar. Kaip sako, „gero po truputį“. Šis spektaklio ėjimas pasiteisina: publika trykšta ovacijomis. 

Panaudota nuotrauka iš spektaklio „Twister“.

 

Kristina Apanavičiūtė / Teatrai.lt

Portale Teatrai.lt esančią informaciją kopijuoti, dauginti, platinti bei publikuoti be raštiško Teatrai.lt redakcijos leidimo draudžiama. Jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Teatrai.lt kaip šaltinį.

Ačiū! Jūs sėkmingai užsisakėte mūsų naujienas!