Teatrai.lt apie festivalį AURA'26: festivalio finišas
2016-10-11

Sekmadienio vakaras – Aura’26 festivalio finišas. Nuo ketvirtadienio (spalio 6 dienos) iki šio sekmadienio vakaro (spalio 9 dienos) kauniečius džiugino ir šokio meno suvokimo akiratį plėtė festivalio programa, subalansuota įmantriausiems skoniams.  Paskutinįjį vakarą Pietų Korėjos pasirodymą sudarė keturi savarankiški, atskiri spektakliai: Joseph Kim „GOM-BANG-YI-TEOT-DA“, Goblin Party „Drovumas“, Jung In Lee „Odos“ bei Maholra šokio trupė „Pra:eivis“. Pietų Korėjos atstovai ypač pasižymėjo estetiniu minimalizmu, o taip pat kruopščiai sustyguotomis mintimis bei technine disciplina.

 

Pirmasis vakarą pradėjo Joseph Kim  ir jo spektaklis „GOM-BANG-YI-TEOT-DA“. Lietuviškoji akis pavadinimo reikšmę sunkiai beužčiuopia. Tačiau jį perskaičius paraidžiui, garsiai, pavadinimas šiek tiek primena garsus, kuriuos skleidžia kalbėti besimokantis vaikelis. Išryškėjęs šokėjas scenoje tarsi įkūnija kūdikį mamos įsčiose, o viršugalvyje įmontuota keliolikos ar net keliasdešimties metrų kaspinas primena virkštelę. Intensyvų, sukiniu paremtą judėjimą scenoje galime prilyginti tai ribai, kuomet kūdikis jau yra pasiruošęs įžengti į šį pasaulį, o vienintelė jį sulaikanti gija – kaspinas/virkštelė. Balti marškiniai, kuriuos vilki šokėjas – tarsi apsaugos simbolis, o sukinys - laisvės, išsiveržimo poreikio alegorija. Eigoje balti marškinėliai nusimetami. Pabaigoje gija nutraukiama. Žmogus žengia į pasaulį laisvas, apnuogintas ir pažeidžiamas, kaip it ką tik gimęs kūdikis.

Antrasis į sceną žengė „Goblinų partijos“ atstovas su savo kūriniu „Drovumas“. Šokėjo pasirodymas primena koncentruotą ir tuo pačiu labai subtilią, sukauptą šokio improvizaciją. Tai lyg daug žadančio, gabaus šokėjo drovūs pirmieji žingsniai išbandant save. Žaidimas su savo kūno ir judesio galimybėmis. Ir nors judesiai gana minimalistiniai ir tikslūs, visumoje kūnas juda nepertraukiamai, tolygiai. Ore tvyranti šokėjo ekspresija susiranda vietą jo kūne ir neleidžia sau lietis per kraštus. Drovus ir sukauptas ekspresyvumas jauno žmogaus kūne, kurį žiūrint nenustoji gėrėtis augančiomis galimybėmis.

Trečiasis – Jung Inn Lee „Skins“ spektaklis. Akinantys šviesos blyksniai ir gyva elektroninė muzika iš už pulto. Moteriškai nepatogus, deformuotas ir daug fizinių pastangų reikalaujantis judesys. Tai -noras identifikuoti savo jausmus. Atskirti kasdieniškai susipynusius nuo isteriškai išsiveržiančių. Čia tin glaudus ryšys su garso takeliu. Muzika virpantis kūnas, kontaktas su ja ir pačiu savimi. Garso takeliui kardinaliai pakitus, šokėja sustoja: įsivyrauja tyla, pauzė. Pasigirdus klasikinės muzikos standartų užuominoms atlikėja nurimsta, jos juslės atšyla. Kūnas pradeda plaukti taip paleisdamas ilgai laikytą, nepatogų kontaktą.

Vakarą vainikuoja „Maholros“ trupės spektaklis „Pra:eivis“. Skirtingai nei prieš tai buvusieji, šis pasirodymas jau nebe mono darbas. Spektaklyje atsigręžiama į Korėjos šokio ištakas – šamanizmo ritualus. Scenos viduryje -  žmogystos (kepurėmis kiek primenantys bitininkus); savo šokiu jie tarytum kreipiasi į anapusinį pasaulį. Ritualo vaizdiniai šokyje persipina su labai koordinuota ir meistriška atlikimo technika.

Žmogus yra vienas, bet tai nereiškia, kad jis būtinai yra vienišas. Keliauti vienam reiškia keliauti laike, prisimenant ir sutinkant visus buvusius ir būsimus „aš“ arba „tu“. Kelyje galima pamesti ir vėl atrasti save. Šioje kelionėje išnyrantis moteriškas vaizdinys ir jos valdomas kūnas - gracingas, skaidrus. Dviems praeiviams susitikus iškart įvyksta ir atsisveikinimas tiek vienam su kitu, tiek su pačiu savimi. Ritualas tarsi kartojamas, o du atlikėjai čia susijungia ne į bendrą šokio duetą, o į buvimą vienas greta kito. Būdami kartu, jie egzistuoja visiškai atskirai.

Gražus, subtilus ir simboliškai jautrus festivalio AURA’26 finišas. Duoklė šokio Dievams atiduota ir vėl iš naujo gimstantis laukimas kito AUROS‘27 šokio rudens.

 

Kristina Apanavičiūtė / Teatrai.lt

Portale Teatrai.lt esančią informaciją kopijuoti, dauginti, platinti bei publikuoti be raštiško Teatrai.lt redakcijos leidimo draudžiama. Jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Teatrai.lt kaip šaltinį.