LOW AIR: ŠVENTASIS PAVASARIS | Repertuaras
  • Organizatorius: Urbanistinio Šokio Teatras „Low Air“, VšĮ
  • Trukmė: 0 val.45 min.
Nuo 16.20 eurų
0 (Balsavo

0

)

Atšauktas lapkričio 22 dienos spektaklis. Bilietus galite grąžinti iki gruodžio 6 d. kasose, kuriose juos pirkote. Pirkę bilietus internetu galite grąžinti savo paskyroje www.tiketa.lt.

Repertuaras sostinės Menų spaustuvėje:

„Žaidimas baigtas” PERKELIAMAS iš 03.13 ir 05.06 į spalio 29 d.

„Šventasis pavasaris” PERKELIAMAS iš 03.22 į lapkričio 22 d.

„Kelionė namo” PERKELIAMAS iš 04.01 į lapkričio 18 d.

 

Jūsų turimi bilietai galios Low Air rudens sezono spektakliuose. Jei perkelto renginio data nebus tinkama, pinigai už bilietus grąžinami per 14 d. nuo perkelto renginio datos.

Low Air kviečia, netikus naujai renginio datai „dovanoti” bilietą kūrėjams ir negrąžinti jo, taip prisidedant prie Low Air veiklos tęstinumo.

Dėl kitų galimybių išnaudoti turimus bilietus, apsilankant Low Air rudens sezono renginiuose ar paremti kūrybinę trupės veiklą, keipkitės info@lowair.lt

Daugiau informacijos www.lowair.lt

 

Šiuolaikinio ir gatvės šokio spektaklis ŠVENTASIS PAVASARIS**

I. Stravinskio kūrinio „Šventasis pavasaris“ motyvais

IDĖJOS AUTORIAI IR CHOREOGRAFAI Laurynas Žakevičius, Airida Gudaitė | REŽISIERIUS KONSULTANTAS Vidas Bareikis | ATLIKĖJAI Laurynas Žakevičius, Airida Gudaitė, Agnietė Lisičkinaitė, Brigida Gruodytė, Lukas Karvelis/Marius Eidrigevičius, Raidas Petrauskas | SCENOGRAFĖ Šarūnė Pečiukonytė | KOMPOZITORĖ, ARANŽUOTĖS AUTORĖ Lukrecija Petkutė-Dailidienė | KOSTIUMŲ DAILININKĖ Aistė Radzevičiūtė | ŠVIESŲ DAILININKAS Vilius Vilutis

Vilniaus miesto šokio teatras Low Air | Trukmė 48 min.

Kūrybinis choreografų duetas Airida Gudaitė ir Laurynas Žakevičius pristato modernią klasikinio baleto „Šventasis pavasaris“ versiją. Tai pirmoji urbanistinė šio kūrinio interpretacija, kurios idėjinė atrama – aukojimo ir aukojimosi ritualai. Aukodami naikiname, aukodamiesi – naikinamės.

Ruošdamiesi spektakliui autoriai analizavo įvairias kūrinio „Šventasis pavasaris“ versijas, aukojimo ir pasiaukojimo tradicijas bei šiuolaikinėje visuomenėje vyraujančio narcisizmo apraiškas. 

Spektaklis į sceną sugrįžta po visą pasaulį sukausčiusios pandemijos, įtampos ir baimės laikotarpio. Taip nejučia tapdamas šių dienų refleksija kūrinio originalui, pristatytam pasauliui žvelgiant į sudėtingą laikotarpį. Kompozitorius I. Stravinskis kūrinyje dekonstravo tų laikų visuomenę, jos ydas ir beribes galimybes. Ši kūrinio interpretacija parodo ir tuo pačiu stebi, kaip mes elgiamės, kai galvojame, jog esame laisvi rinktis ir nuo nieko nepriklausomi. Kūrėjai atkreipia dėmesį, kad šiandien mes stengiamės dėl kitų vertybių ir aukojame save kitiems dievams: vartojimui, masei. Karantino sąlygos sukūrė mums naujus ritualus, atskyrė – neužgniaužiant poreikio bendrauti, sustabdė – sukuriant norą išsilaisvinti, sugriovė besaikiškumą – negaunant tai, ką esame įpratę ir tuo pačiu kaip niekada išryškino, kokio dydžio iš tiesų tie mūsų „nepriklausomybės“ rėmai. 

„Spektaklyje mes žvelgiame į įvairias gyvenimiškas situacijas, perkeldami sceną į gyvenimą, o gyvenimą į sceną, keliame klausimus, kas šventa ir svarbu šiandien ne tik šokėjui, bet kiekvienam mūsų. Nusilenkiame prieš bendrumo jausmo formuojamus rėmus ir patys save į juos talpiname, darome tai, kas mums primetama iš šono, nes esame priklausomi nuo nuomonių. Bet ar tampame dėl to tušti ir banalūs?“ – klausia spektaklio choreografai Airida Gudaitė ir Laurynas Žakevičius.

 

* Nuomonės:

„Spektaklis pasižymi choreografinio tempo kaita: greitas perėjimas nuo vienos prie kitos šokio technikos ar stilistinio pobūdžio, itin aktyvi šiuolaikinio ir gatvės šokio sintezė. Judesys keičia judesį, vieną akimirką šiuolaikinio, kitą – gatvės.“ [Krisitina Apanavičiūtė, 7md.lt, NR. 22 (1174), 2016-06-03]

„O Stravinskio muzika buvo storiausi ir tvirčiausi šio namo pamatai. Kūrinio intensyvumas, organiškas tekėjimas teikė šokiui nuolatinės gyvybės ir jėgos. Klasika ir šiuolaikinis šokis su gatvės šokių elementais – tarsi naujo žanro atradimas, viskas natūralu. Rodos, kitaip ir negalėtų būti.“ [Toma Mačiulskytė, Literatūra ir menas, 2016-06-17 Nr. 3572]

L. Žakevičiaus ir A. Gudaitės gatvės šokio išsišokimas (kartu su muzikiniu kuriozu – lietuvių liaudies melodijomis), įžūliai uždėtas ant šventos klasikos, pasirodo, įmanomas. <...> Šešetas šokėjų (tarp kurių –ir autoriai), ypač vyrų, dirbo techniškai ir kūrybiškai puikiai, pagal muzikos stilių disonansiškai. Choreografijoje atsiskleidė ir deklaruotas individų narcisizmas, amžinas judėjimas savomis trajektorijomis. [Literatūra ir menas, 2015 m. gegužės 15 d., Nr. 20]

 

** Už vaidmenį spektaklyje šokėjas Laurynas Žakevičius nominuotas Auksiniam scenos kryžiui Metų šokėjo kategorijoje (2016 m.) | šviesų dailininkas Vilius Vilutis už spektaklio šviesų dizainą nominuotas Šviesų kūrėjo kategorijoje (2016 m.)

*** Spektaklio specialus pristatymas 2015 m. tarptautiniame šiuolaikinio šokio festivalyje Naujasis Baltijos šokis’15 (Lietuva) | Spektaklio premjera 2016 m. Menų spaustuvėje | Spektaklis pristatytas 2016 m. Kultūros nakties programoje (Vilnius, Lietuva) | 2016 m. spektaklis pristatytas Šiaurės ir Baltijos šalių scenos menų tinklo „Keðja“ suvažiavime Vilniuje (Lietuva) | 2018 m. spektaklis pristatytas „Midsummer“ festivalyje Vilniuje (Lietuva) | 2019 m. pristatytas „Gogolfest“ Ukrainoje

 

 

 

Kalendorius
${ city }
  • ${ city }
${ year }
${ monthString() }
P A T K P Š S
${ dayItem.day }
nuo
iki